مراکز ترک اعتیاد نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند

محمد شایسته گفت: مراکز ترک اعتیاد نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند و این باوری است که همه مسئولین باید داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ محمد شایسته مدیر بهزیستی گرگان در جلسه بازنگری دستورالعمل های دفاتر درمان ترک اعتیاد شهرستان با مدیران کمپ های تحت نظارت این اداره اظهار کرد: مراکز کاهش آسیب در گرگان تلاش کنند تا در حوزه اعتیاد و درمان موضوعات ساختاری و پیشنهادات خود را جمع بندی کرده و به ما ارائه کنند.

وی با بیان اینکه مراکز کاهش آسیب به عنوان بازوان پرتوان بهزیستی در کنار ما تلاش می کنند، اظهار کرد: این مراکز تلاش کنند تا برابر دستورالعمل ها عمل کرده و گزارش های خود را ارائه دهند تا دچار چالش و آسیب نشویم.

شایسته ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تلاش خواهیم کرد تا  با بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی بتوانیم، برای پیشبرد اهداف سازمان گام برداشته تا منشا خیر برای جامعه هدف باشیم.

وی نداشتن بانک اطلاعاتی قوی در حوزه اعتیاد در استان را یکی از چالش ها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در گرگان پاکی مستمر افرادی که ترک می کنند عملکرد خوبی داشته، ولی باید تلاش کرد تا یک بانک اطلاعاتی قوی را به وجود آورد.

مدیر بهزیستی مرکز استان افزود: داشتن روانشناس مجرب در مراکز نیز بسیار مهم است، چرا که وجود خلاء روانی و عاطفی، در بنیان خانواده ها باعث می شود تا جوانان به سمت اعتیاد سوق پیدا کنند و یک روانشان مجرب می تواند در این حوزه کار و آسیب شناسی خوبی را انجام دهد.

شایسته اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان طرح های اجتماع محور با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی  انجام می شود و این آسیب شناسی شما می تواند کمک شایانی در این حوزه به ما کند.

وی ادامه داد: اگر آسیب شناسی به درستی انجام شود، می توان سرفصل های آموزشی را تغییر داد و همچنین شاهد خواهیم بود که در ارائه طرح ها در محلات و آسیب شناسی ها عملکرد بهتری داشته باشیم.

مدیر بهزیستی گرگان نصب تعرفه ها و داشتن دوربین مدار بسته در مراکز را یکی از کارهای مهم دانست و افزود: مباحث مالی باید در مراکز شفاف سازی شده و همچنین در پرونده ها درج شود.

وی تاکید کرد: بر اساس بخشنامه هایی که آمده پروتکل های بهداشتی نیز به درستی در کمپ ها رعایت شود و همچنین بعد از ترخیص افراد باید پیگیری ها همچنان ادامه داشته باشد تا افراد دوباره به سمت اعتیاد سوق پیدا نکنند.

شایسته گفت: پرسنل همه کمپ ها باید سازماندهی و ساماندهی شده باشند، چرا که بخشی از آسیب ها از طرف همین افراد است و باید نظارت های کافی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه کمپ یک مرکز درمان و با توانی است، تصریح کرد: ورود افراد باید به صورت اختیاری صورت بگیرد و نه اجباری و همچنین باید تلاش کنید تا اعتماد سازی نسبت به این محیط را برای مردم و مسئولین انجام داده و همچنین ارتباط تان را با فضای مجازی حفظ و تقویت کنید.

کد خبر 46353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد