دیلم|جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی و شورای ساماندهی سالمندان برگزار شد

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی و شورای ساماندهی سالمندان شهرستان دیلم با حضور معاون برنامه ریزی و امور عمرای فرمانداری، رییس بهزیستی، رییس شورای اسلامی شهردیلم، جمعی از مسولان دستگاه های اجرایی شهرستان و نماینده جامعه معلولین در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان دیلم، غلامعلی آقاجری رئیس بهزیستی این شهرستان گزارشی از اقدامات انجام شده درسطح شهر ارائه داد و خواستار همکاری مسئولین در جهت مناسب سازی ادارات، اماکن  و معابر جهت دسترسی آسان معلولین و سالمندان به امکانات شهری و روستایی شد.

 محمد طاهری معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداربا تاکید بر اینکه به استناد قانون عدم رعایت مناسب سازی ویژه معلولین در ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی تخلف محسوب می شود گفت: شهرداری ها برای ساختمان های اداری، مجتمع های تجاری و مسکونی در صورت عدم مناسب سازی مورد تایید بهزیستی پروانه ساخت و پایان کارصادر نکنند.

وی افزود: شهرداری های دیلم و امام حسن باید در پروژه های جدید پیاده رو سازی بل الاجبار از موزاییک های ویژه نابینایان استفاده کنند و در هر بوستان و پارک های سطح شهر یک سرویس بهداشتی ویژه معلولین در نظر گرفته شود.

محمد طاهری گفت: در ساختمان های جدید احداث بانک ملی و  داروخانه دکتر معتمد حتما باید مناسب سازی استاندارد انجام گیرد و شهرداری دراین خصوص نظارت کند.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی تا ایجاد مناسب سازی لازم جهت ورود فرد نابینا یا معلول به ساختمان اداری باید مدیر شخصا یا یک نفر کارشناس پاسخگو و پیگیر امورات باشد. .

طاهری به جذب ۳ درصد جامعه معلولین طبق قانون اشاره کرد و گفت: تعدادی از این روشندلان ومعلولین سال ها با سختی تحصیلات را ادامه دادند و امروز در صدد کار و اشتغال می باشند و باید از ظرفیت آنها استفاده کرد

کد خبر 46060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد