بیش از ۱۰ هزار شهروند زنجانی از خدمات میز خدمت بهزیستی بهره مند شدند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از ارائه خدمات به بیش از ۱۰ هزارنفر از شهروندان زنجانی از طریق در میز خدمت بهزیستی در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت:  ۵ میلیارد ریال مساعدت مالی و معیشتی ازطریق میز خدمت به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه به منظور رسیدگی بیشتر به مشکلات مراجعین و جامعه هدف، ملاقات های مردمی هر هفته یکشنبه در میز خدمت برگزار می شود. افزود: در این ملاقات ها مسائل مختلفی از جمله اشتغال، کمک هزینه درمان، کمک هزینه مسکن، وام اشتغال، ...  توسط مددجویان مطرح می شود که به تمامی درخواستها با حضور و پیگیری معاونین حوزه های تخصصی از طریق کارشناسان مربوطه رسیدگی می شود.

وی با اشاره به اینکه  مراجعه کنندگان به میز خدمت از حوزه توانبخشی و مشارکت های مردمی بیش از سایر حوزه ها متقاضی دریافت خدمات بودند، افزود : میز خدمت در راستای عینیت بخشیدن به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع شکل گرفته است و می‌تواند نقطه عطفی در جهت تسهیل در خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از طریق میز خدمت بیش از ۱۵۰ مددجو در مراکز توانبخشی و اجتماعی پذیرش شدند که مابقی پذیرش ها از طریق حوزه های تخصصی صورت گرفته است و ۳۰۰ نفر از افراد تحت پوشش نیز برای دریافت وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی به بانک های عامل معرفی شده اند.

محمدی با اشاره به اینکه  بیش از ۵۰ درصد خدمات بهزیستی بصورت الکترونیک و از طریق سایت و سامانه ارمغان انجام می پذیرد ، خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه  غالبا جامعه هدف بهزیستی ،   قادر به استفاده از خدمات الکترونیک نبوده و از طرفی عده ای از متقاضیان دریافت خدمت از سازمان به دلیل معلولیت (کم توانان ذهنی، بیماران اعصاب و روان، نابینایان، ناشنوایان) نمی توانند از خدمات به صورت الکترونیکی استفاده نمایند کلیه  خدمات  اعم  از الکترونیکی و غیر الکترونیکی به صورت جامع در میز خدمت نیز ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان در توضیح طرح برخط ابراز داشتند : در شش ماهه اول دو برنامه حضور در مرکز سامد برگزار شده است که درخواست ها و تقاضاهای مردمی منتقل شده و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادرگردیده  است و ۲۰۰ نامه ی سامد همشهریان پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال  علاوه بر بازدید از منزل مددجویان و ملاقات های دفتر مدیریت نزدیک به ۲۰۰ نفر از همشهریان در ملاقات حضوری شرکت کردند تاکید کرد: برنامه ملاقات مردمی یکشنبه هر هفته به صورت حضوری برگزار می شود و توانخواهان می توانند با ارائه ی گزارش کتبی مددکار و درج شماره تماس، درخواست خود را جهت ملاقات حضوری ثبت نمایند.

کد خبر 45715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد