در رسانه| ۳۳ هزار کودک در فارس غربالگری بینایی شده‌اند/ پیشگیری کم هزینه‌تر از درمان است

برنامه غربالگری پیش‌بینی نابینایی و تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در پایگاه‌های بهزیستی فارس در حال انجام است و از ابتدای امسال ۳۳ هزار کودک غربالگری بینایی شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمدصادق کشفی نژاد، مدیرکل بهزیستی فارس گفت: برنامه غربالگری پیش‌بینی نابینایی و تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در پایگاه‌های بهزیستی فارس در حال انجام است و از ابتدای امسال ۳۳ هزار کودک غربالگری بینایی شده‌اند و از این تعداد ۷۲ مورد دچار اختلالات بینایی تشخیص داده شده و مورد درمان قرار گرفته اند.

او با بیان اینکه سن تشخیص و درمان تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سالگی است و در صورت از دست دادن زمان طلایی تشخیص و درمان، صدمات جبران ناپذیری برای کودک و خانواده ایجاد خواهد شد، افزود: تنبلی چشم یک اختلال است که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان بوده و درصورتی که دیر تشخیص داده شود منجر به نابینایی کودک خواهد شد.

کشفی نژاد در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰۸ مرکز غربالگری در سطح استان داریم که از این تعداد ١۵۰ پایگاه در مراکز مثبت زندگی بهزیستی مستقر هستند.

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار داشت: توصیه ما این است که تمام کودکان از ۳ سالگی تا ۶ سالگی با مراجعه به مراکز مثبت زندگی بهزیستی و مجتمع‌های خدمات بهزیستی به صورت رایگان تحت این سنجش قرار بگیرند و غربالگری توسط echart و دستگاه غربالگری بینایی برای این کودکان انجام گیرد تا در صورت وجود مشکلات بینایی با ارجاع و درمان به موقع از ناهنجاری‌های بعدی پیشگیری شود، چرا که پیشگیری از معلولیت‌ها نسبت به درمان، برای خانواده و هم جامعه کم هزینه‌تر و به صرفه‌تر خواهد بود.

انتها/فاطمه رضایی

کد خبر 45639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد