زنان و دختران ایلامی آموزش سلامت جنسی و تاب آوری فرا می گیرند

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: طرح آگاه سازی زنان و دختران با تاکید بر آموزش سلامت جنسی و افزایش تاب آوری در این استان اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، فروزان افسرده اظهار کرد: این طرح در پنج شهرستان ایلام، چرداول، آبدانان، دره شهر و مهران اجرا می شود که جامعه هدف آن شامل دختران نوجوان و جوان ۱۵ تا ۲۰ سال و زنان جوان سن ۲۰ تا ۳۵ سال است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح که در این پنج شهرستان آغاز می شود این افراد به عنوان جامعه هدف به مدت ۵۰ساعت آموزش های مختلف مورد نظر را کسب خواهد کرد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام آموزش های ارایه شده در این طرح برای زنان را شامل مباحثی نظیر آشنایی با سلامت جنسی، آشنایی با حقوق جنسی، باروری و برابری جنسیتی، باروری و سبک زندگی سالم عنوان کرد و افزود: آشنایی و درک تغییرات جسمی و روانی بلوغ، جامعه پذیری جنسی و عوامل مرتبط با آن و آشنایی با سلامت جنسی را از جمله آموزش های ارایه شده به دختران در این طرح عنوان کرد.

افسرده تاکید کرد: این آموزش ها بصورت حضوری و غیر حضوری در مناطق مختلف شهری و روستایی استان توسط پنج تسهیل گر که در سطح کشور آموزش کسب کرده اند، ارایه می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقا دانش و مهارت های لازم به منظور حفظ سلامت جنسی و کاهش ریسک و آسیب ناشی از رفتارهای پر خطر جنسی عنوان کرد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام یادآور شد: این طرح در صورت تامین اعتبار در سایر شهرستان های استان اجرا خواهد شد.

پایان

کد خبر 45590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد