شاهرود | ارائه خدمات مشاوره ای به بیش از ۵۰۰ نفر در شهرستان در شش ماهه نخست سال

جهانسیر گفت : نقش مشاوره بر تامین و ارتقا سلامت روانی مردم و پیشگیری از معلولیت ها

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ مسعود جهانسیرمدیر بهزیستی شهرستان شاهرود  با اشاره به فعالیت ۷ مرکز مشاوره در این شهرستان خبر داد و گفت: ۵۳۵ نفر در شش ماهه نخست سال جاری به مراکز مشاوره مراجعه کردند و از خدمات مشاوره ای این مرکزبهره مند شدند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با تاکید بر نقش مشاوره بر تامین و ارتقا سلامت روانی مردم و پیشگیری از معلولیت اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری ۵۳۵ نفر با مراجعه به ۷ مرکز و دفتر مشاوره تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از خدمات مشاوران و متخصصان این مرکز بهره بردند.

وی علت مراجعه اکثر افراد را مشکلات خانوادگی و زناشویی عنوان کرده و افزود: در همین راستا  و به منظور آشنایی افراد تحت پوشش با نحوه مشاوره صحیح  زندگی در خانواده، آموزش های پیش از ازدواج، طلاق، پیشگیری ازاعتیاد، زوج درمانی، تربیت کودک، مشاوره استرس، اختلالات شخصیتی، مشاوره افسردگی و ... برای  ۶۲۳ مددجو برگزار شد.

ایشان ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری ۴۶ تیم در در  محله شهری، روستایی  و  مهدکودک برنامه های پیشگیری از اجتماع  محور اعتیاد در محله و با هدف توانمند سازی مردم برای کنترل عوامل موثر بر سلامتی شان بصورت حضوری و مجازی  برای بیش از ۷۱ هزار نفرجمعیت در شهرستان شاهرود اجرا کردند.

جهانسیر به اجرای طرح مانا در شهرستان شاهرود اشاره کرده و بیان داشت:  طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان) به منظور جلوگیری از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی  به ویژه  نوجوانان در قالب سه محور مهارت های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای ۷۵ نفر از نوجوانان شاهرودی برگزار شد.

کد خبر 45555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد