کاهش آمار اعتیاد منوط به همراهی سایردستگاه های اجرایی است

دکتر فاطمه رضوان مدنی رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور میهمان استان البرز بود و باهمراهی دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی البرز از مرکز جامع درمان اعتیاد بانوان، مرکز ماده ۱۶ و یک مرکز مثبت زندگی بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ،فاطمه رضوان مدنی در حاشیه این بازدید گفت:بهزیستی به تنهایی قادر به کاهش آمار اعتیاد نیست و تحقق این امر مهم منوط به همراهی سایر دستگاه های اجرایی است.

وی افزود :امروز بهزیستی با محدودیت های مالی و منابع انسانی مواجه است که لازم است همراهی هرچه بیشتری از سوی سایر دستگاه های اجرایی در بحث مهم کاهش اعتیاد صورت گیرد.

وی ادامه داد: اکنون در سطح کشور ۲ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان مربوط به خانم ها در البرز و اردبیل داریم که مرکز البرز با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر ۱۸ نفر درآن نگهداری می شوند.

دکتر رضوان مدنی با ابراز نگرانی از دختران جوانی که دچار اعتیاد شده اند افزود: باید طرح های پیشگیری را افزایش داد و با همراهی دستگاه های اجرایی مختلف درصدد تحقق این امر مهم هستیم.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: در مراکز ترک اعتیاد دوره درمان معتادان خود معرف یک سال طول می شود و پس از سم زدایی حمایت های روانی و اجتماعی برای بازگشت به خانواده و جامعه صورت می گیرد.

وی یاد آورشد: همچنین طی ۵۲ جلسه آموزشی در هشت ماه تلاش می شود تا این افراد معتاد دچار لغزش نشوند و در کنار درمان، بازتوانی و بحث اشتغال با هدف بازگشت عادی به جامعه مدنظر قرار می گیرد.

دکتر رضوان مدنی تاکید کرد: دراین مراکز تیم پزشک، روانپزشک، پرستار، مددکار و روانشناس با هماهنگی های بعمل آمده پس از درمان معتاد او را رها نکرده و بسترها را برای زندگی عادی اش فراهم می کنند.

کد خبر 45003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد