شاهرود | حمایت عاطفی،اجتماعی و روانشناختی بهزیستی از مبتلایان به اختلالات هویت جنسی

جهانسیر با اشاره به اهمیت شناخت اختلالات هویت جنسی و مداخله به هنگام گفت:افرادی که دارای اختلال هویت جنسی هستند می توانند به صورت داوطلبانه به اورژانس اجتماعی مراجعه نموده و از خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی و روان شناسی بهره مند گردد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛مسعود جهانسیر با اشاره به حمایت عاطفی،اجتماعی و روانشناختی بهزیستی از مبتلایان به اختلالات هویت جنسی و خانواده های آنان گفت: متاسفانه جامعه آگاهی چندانی از این بیماران نداشته و با دیدگاه انحرافی به این موضوع برخورد می شود لذا افراد مبتلا به این اختلال ، در معرض آسیب های اجتماعی بوده و می بایست با مراجعه به بهزیستی تحت ارزیابی های مددکاری و روانشناختی قرار گیرند.

وی ادامه داد: بهزیستی علاوه بر حمایت های عاطفی و روانشناختی در جهت کمک به ارتقا کیفیت زندگی این بیماران بخشی از هزینه های درمانی آنان را تامین کرده و در راستای اشتغال آنها کمک های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می نماید.

جهانسیر با اشاره به اینکه تشخیص و تعیین اختلال هویت جنسی بر عهده  مجموعه بهداشت و درمان می باشد ، افزود: این افراد می توانند به صورت خودمعرف به مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی در شهرستان های محل سکونت خود مراجعه و با معرفی از سازمان ها،نهادها، مراکز درمانی و ..... پذیرش شوند.

کد خبر 44253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد