مهدیشهر | یک صد و ۸۶ نفر سالمند تحت حمایت بهزیستی شهرستان

ربابه گلوردیان : بی شک دغدغه اصلی ما تحقق شعار امسال یعنی بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال است و در اجرایی کردن این امر مهم، ثابت قدم خواهیم ماند.

به گزارش  روابط  عمومی  اداره کل  بهزیستی  استان  سمنان  ربابه گلوردیان  رئیس  اداره  بهزیستی  شهرستان  مهدیشهر گزارشی  از  فعالیت حوزه های  تخصصی  این  شهرستان  (ویژه سالمندان)  ارائه  داد.

رئیس  اداره  بهزیستی  شهرستان  مهدیشهر گفت :  ارزش والای  سالمندان در جامعه و ضرورت توجه به ابعاد گوناگون این دوره از زندگی آن ها سبب شده است نخستین روز اکتبر به عنوان «روز جهانی سالمندان» نامگذاری شود تا آنگونه که شایسته است این قشر را تکریم کرده و بتوانیم در مسیر تامین نیازهای آنان گام برداریم.

ربابه گلوردیان گفت :  بهزیستی  مهدیشهر دارای  یک هزار و ۶۷۰ نفر مددجو  می باشد  که از این  تعداد یک صد و ۸۶ نفر  تحت عنوان جامعه  سالمندی  بهزیستی  شهرستان  مشمول  دریافت  خدمات  هستند.

وی  خاطر  نشان کرد :  عمده  خدمات  بهزیستی  به  سالمندان  را  خدمات  مددکاری  ، راهنمایی و  مشاوره، ویزیت و  ارائه  خدمات توانبخشی  در منزل،  نگهداری،  درمان  سالمندان  ،  پرداخت  کمک  هزینه  نگهداری  و  مستمری به  سالمندان  نیازمند،  پرداخت کمک هزینه درمان،  حق پرستاری  و  توزیع  لوازم کمک  توانبخشی  تشکیل  میدهد.

همچنین  ایشان  بیان  داشتند  :   از سال ۱۳۹۵ به منظور تکریم  و احترام  سالمندان  بر آن شدیم  زمینه ای  فراهم کنیم  تا خاطرات، لحظات  ناب  و  به یاد  ماندگی  پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های تحت  پوشش خود را  با  طراحی دفتر خاطرات سالمندان (فردایی برای همه) ثبت و حتی با تدوین  مسابقه  با همین  عنوان  پذیرای  بهترین خاطره از سوی این عزیزان  باشیم.

و در تلاش هستیم  با حمایت  این  اقدام، گامی کوچک  در ایجاد  انگیزه  برای  این  قشر شایسته و کاهش  احتمال  فراموشی  این گروه سنی برداریم.

گلوردیان عنوان کردند : رویکرد  بهزیستی  در زمینه خدمت  به  سالمندان  را،  آگاه‌سازی  و ترویج  سبک  زندگی  سالم  سالمندی، توانمندسازی، تکریم، ارتقای جایگاه خانوادگی و اجتماعی سالمندان و ترویج  فرهنگ  نگهداری  سالمند در خانواده و گسترش  مراکز روانه سالمندان برشمرد و از کلیه  صاحب نظران  فرهنگی و دینی خواست در این زمینه با بهزیستی همکاری کنند.

وی در پایان اظهار داشت : سالمندان را  از این رو  تکریم می کنیم که  برای دوره ای تاثیرگذار و تا  همیشه  نماد  تجربه و خرد  هستند، پس  باید  در تکریم این قشر که جوانی و میانسالی خود را برای  بقای  سیستماتیک زندگی  ما هزینه کرده اند کوشا باشیم و  در کلاس آموزه‌های  زندگی  آنان  زانوی ادب بغل  بگیریم  و خود را وامدار مهر، محبت و صفای آنها بدانیم.

کد خبر 43922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد