پنج هزار و ۳۹۸ نفر در شش ماهه نخست امسال از خدمات توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی استان بهره مند شدند

تامین وسایل کمک توانبخشی در دستیابی به استقلال فردی حرفه ای و اجتماعی افراد دارای معلولیت تاثیرگزار است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در خصوص ارائه خدمات توانبخشی و توانپزشکی بیان داشت:دستگیری و کمک به افراد جا مانده از رفاه علی الخصوص معلولین و ناتوانان در بخش های حسی ، جسمی حرکتی و ذهنی از اهداف عالی سازمان بهزیستی است و اداره کل بهزیستی استان سمنان در همین راستا  ارائه خدمات توانپزشکی را با هدف مشارکت فعال این قشر از جامعه در دستور کار خود قرار داده است .

مدیر کل بهزیستی استان سمنان افزود:تامین وسایل کمک توانبخشی بخشی از نیازهای اولیه معلولین عزیز می باشد که با مشارکت فعال آنان در جامعه در توانمندی و دستیابی به استقلال فردی حرفه ای و اجتماعی آنان تاثیرگزار است.

ایزدپور با عنایت به اینکه تعداد سیزده هزار و ۲۲۷ نفر تحت پوشش حوزه توانبخشی به تفکیک چهار هزار و ۷۹۶ نفر جسمی و حرکتی، ۶۲۴ نفر صوت و گفتار، یک هزار و ۸۵۷ نفر شنوایی، یک هزار و ۴۹۵ نفر روان ، دو هزار و ۸۰۷ نفر ذهنی و یک هزار و ۶۴۸ نفر بینایی می باشند افزود : کمکهای توانپزشکی و توانبخشی استان سمنان شامل خدمات تامین وسایل کمک توانبخشی تامین وسایل کمکی و اندامهای مصنوعی و کمک موردی به معلولین می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ادامه از پرداخت هزینه های توانپزشکی به معلولین تحت حمایت بهزیستی سخن گفت و اظهار داشت: در تامین وسایل کمک توانبخشی تعداد یک هزار و  ۸۰۵ نفر  کمک مالی و در دریافت کمکهای غیر مالی تعداد ۸۱۶ نفر از خدمات این اداره بهره مند و در بخش دریافت  وسایل کمک توانبخشی ارتوز و پروتوز تعداد ۱۱۵ نفر در سطح استان خدمات دریافت کرده اند. در بخش کاشت حلزون تعداد۴۷ نفر از این خدمت و تعداد ۴۳ نفر از وسایل کمک توانبخشی دهان و بلع استفاده نموده اند و تعداد یک هزار و ۸۰۴ نفر کمک موردی و تعداد ۷۶۸ نفر کمک غیر نقدی دریافت کرده اند.

ایزدپور افزود:اداره کل بهزیستی استان سمنان از قرارداد خرید خدمات و تفاهم نامه  اداره کل بهزیستی استان سمنان در ارائه خدمات توانبخشی و توانپزشکی با دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر جمعیت استان و مرکز خاتم الانبیاء و همچنین قرار داد خرید خدمت با کلینیک گفتار درمانی موسسه رویش شهرستان گرمسار خبر داد و ادامه داد با توجه به افزایش تقریبا دو برابری اعتبار وسایل کمک توانبخشی الحمدالله تعداد خدمت گیرندگان در این بخش هم افزایش داشت.

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان  ضمن ابراز از هزینه های بالای درمانی و توانپزشکی افراد دارای معلولیت بیان داشت:اداره کل بهزیستی استان سمنان در حد توان در تقویت و ارائه بهینه خدمات توانبخشی و علی الخصوص تامین وسایل کمک توانپزشکی جامعه هدف تلاش می کند و آمادگی همکاری با کلیه مراکز غیر دولتی در بخش خرید خدمات توانپزشکی به معلولین و جامعه هدف بهزیستی استان سمنان دارد.

کد خبر 43849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد