در رسانه | نگهداری از ۴۰۰۰ معتاد متجاهر در مراکز ترک اعتیاد خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۰۰۰ معتاد متجاهر در خراسان رضوی به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ سپرده شده‌اند.

مسعود فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر در کمپ‌های ماده ۱۶ استان خراسان که مختص معتادین متجاهر هستند حدود ۴۰۰۰ نفر نگهداری می‌شوند، افزود: در سطح استان خراسان ۲۲ کمپ دائم و موقت داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: شیوع کرونا موجب شد زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم تغییر یابد و بر شدت و ضعف آسیب‌های اجتماعی نیز تاثیرگذار باشد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: مسائل اقتصادی موجب شده آسیب‌های اجتماعی تحت تأثیر قرار گیرد و از سویی فشارهای روانی که در این خصوص به افراد متحمل شده بر افزایش این آسیب‌ها دامن زده است.

وی با اظهار تأسف از اینکه کرونا بر آسیب‌های اجتماعی تأثیر منفی بسیاری داشته است، عنوان کرد: اکنون اعتیاد، بیکاری، فرار از منزل، همسرآزاری، کودک‌آزاری و خودکشی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در استان خراسان رضوی هستند.

فیروزی با اشاره به اینکه در برخی موارد به نسبت کشور وضعیت بهتری داریم و به نوعی در استان تابعی از روند موجود در کشور هستیم، به وضعیت کودک همسری در سطح جامعه اشاره و تصریح کرد: چون در این خصوص حساسیت ویژه‌ای توسط مسئولان و رسانه‌ها ایجاد شد حتی یک مورد هم که اعلام شود بزرگ جلوه داده می‌شود اما در واقع تعداد زیاد نیست.

وی افزود: امیدواریم همه سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین و دستگاه‌ها کمک کنند تا بتوانیم جامعه هدف بهزیستی از جمله محرومین، نیازمندان، بی‌سرپرستان و بد سرپرستان  را به سوی یک زندگی مستقل هدایت کنیم.

کد خبر 42988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد