مدیر کل بهزیستی: ورزش حرفه‌ای تریبونی برای طرح مطالبات معلولین است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ورزش و هنر، نقش مهمی در توانمندسازی و استقلال‌بخشی افراد دارای معلولیت بازی می‌کند و به همین خاطر، آنها قادر می‌شوند از سایر همنوعان‌شان در مطالبات اجتماعی، نمایندگی کنند.

دکتر مسعود فیروزی این مطلب را در مراسم تقدیر از کشتی‌گیران مدال‌آور خراسان رضوی در مسابقات جهانی ترکیه عنوان کرد.
وی امروز ششم شهریور ماه در مراسمی که به همین مناسبت در بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید گفت: ورزش قهرمانی دو جنبه دارد که یکی از آنها پرورش استعدادهای حرفه‌ای و تربیت ورزشکاران رده‌های قهرمانی است که مسؤولیت آن با مراکز و نهادهای تخصصی این موضوع از جمله وزارت ورزش و هیأت‌ها و فدراسیون‌های تخصصی هر یک از ورزش‌ها می‌باشد.
وی ادامه داد: اما جنبه‌ی دیگری که مورد توجه بهزیستی می‌باشد نقش ورزش در توانمندسازی و خودباوری افراد دارای معلولیت است که می‌تواند از آنها الگویی برای موفقیت سایرین بیافریند.
وی افزود: ورزشکاران معلول پس از موفقیت در صحنه‌های مختلف کشوری و بین‌المللی، تریبونی برای طرح مطالبات خود و همنوعان‌شان بدست می‌آورند که به جهت موفقیت‌ها و شهرت این عزیزان، صحبت‌ها و خواسته‌های این گروه از معلولین، توسط همه‌ی اقشار و از جمله مسؤولین شنیده شده و مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر کل بهزیستی: ورزش حرفه‌ای تریبونی برای طرح مطالبات معلولین است

دکتر فیروزی یادآور شد: اگر این صحبت‌ها و مطالبات به صورت انفرادی و افراد عادی دارای معلولیت عنوان شود گوش شنوای این صحبت‌ها زیاد نیست ولی یک قهرمان ملی یا بین‌المللی، به نمایندگی از همنوعانش به راحتی می‌تواند این مطالبات را در سطح جامعه گسترش دهد و توجه افکار عمومی را به آن جلب نماید.
این متخصص شنوایی شناسی، سه عامل جرأت‌مندی، اعتماد به نفس و عزت‌نفس را لازمه‌ی حضور اجتماعی افراد دارای معلولیت دانست و گفت: با داشتن این عوامل، که در ورزش و هنر، پدیدار می‌شوند، بن‌مایه و پایه‌ی استقلال و توانمندی افراد دارای معلولیت شکل می‌گیرد و آنها به حضور اجتماعی فعال می‌رسند.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم با تقدیر از مدال‌آوران کشتی در مسابقات جهانی ترکیه گفت: خراسان رضوی، افتخارات زیادی در زمینه ورزش قهرمانی دارد که افراد دارای معلولیت، همیشه در صدر این افتخارات ایستاده‌اند.
حمیدرضا علیزاده همچنین بر نقش ورزش و هنر در توانمندسازی روانی اجتماعی افراد دارای معلولیت تأکید کرد و گفت: بهزیستی در حدودی که اعتبارات و توان مادی و معنوی دارد از این عزیزان حمایت می‌کند و آنها را گرامی می‌دارد.

مدیر کل بهزیستی: ورزش حرفه‌ای تریبونی برای طرح مطالبات معلولین است

وی به مسابقات و جشنواره‌های هنری و ورزشی مختلفی که توسط بهزیستی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: هدف ما از این مسابقات و جشنواره‌ها، تقویت سلامت روانی، افزایش جرأت‌مندی، جسارت حضور اجتماعی، بالا بردن اعتماد و خود باوری و همچنین فراهم کردن زمینه‌ی برخورداری از امکانات برابر با سایر اقشار جامعه است.
علیزاده گفت: اگر چه ورزش حرفه‌ای متولیان خودش را دارد ولی تأثیری که این ورزش بر جامعه‌ی هدف ما می‌گذارد بسیار زیاد است و می‌تواند در تحرک و پویایی سایر افراد دارای معلولیت نیز نقش ایفا کند.
وی به مشکلات ورزشکاران معلول از جمله اشتغال و مسکن اشاره کرد و گفت: ما به عنوان تسهیلگر این بخش‌ها، تلاش می‌کنیم افراد دارای معلولیت که موفقیت‌هایی برای استان و کشورمان می‌آفرینند بتوانند زندگی خود را به نحو کرامت‌مندانه اداره کنند و به نمایندگی از آنها مطالبه‌گر حقوق‌شان هستیم.
همچنین رضا شیخ‌زاده، مدیر عامل تشکل ناشنوایان استان، از مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی استان تشکر کرد و گفت: ما همیشه از حمایت‌ها و کمک‌های بهزیستی در زمینه‌های مختلف برخوردار بوده‌ایم.
وی افزود: ابوالفضل جامه داری در کشتی آزاد ناشنوایان نشان نقره مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ترکیه را به دست آورد و مصطفی یحیایی در کشتی فرنگی موفق به کسب نشان برنز شد و همچنین فردین توکلی نیز در کشتی آزاد مقام چهارم این رقابتهای جهانی را از آن خود کرد.
در پایان این مراسم سه مدال‌آور کشتی ناشنوای خراسان رضوی، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 42079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد