۲۳ طرح و پروژه بهزیستی افتتاح می شود

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از افتتاح ۱۳ واحد مسکن مددجویی، ۹ طرح اشتغال زایی، و یک مرکز مشاوره روانشناختی خبر داد و گفت: هفته دولت بهترین زمان برای ارائه دستاوردها و خدمات ارائه شده به جامعه هدف و عموم مردم است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۴۳ واحد مسکن به مددجویان واجدالشرایط واگذار شده است وهمزمان با هفته دولت نیز ۱۳ واحد مسکن مددجویی در شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر، ماهنشان و طارم با اولویت خانوارهای دارای عضو دو معلول و ایتام واگذار می شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ طرح اشتغال زایی مددجویان تحت پوشش در استان افتتاح و راه اندازی شده است و در هفته دولت نیز ۹ طرح اشتغال زایی در زمینه های کابینت سازی، باطری سازی، دامداری، و...در شهرستان خدابنده افتتاح می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تسهیلات پرداختی برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به طرح های صنایع دستی، قالی بافی، دامپروری سبک و سنگین، پرورش طیور و ماکیان، گلخانه، زراعت، باغبانی، طرح های تولیدی و خدماتی پرداخت می شود، افزود: بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال و با آماده سازی شغلی و معرفی این افراد به بانک های عامل تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت می شود.

وی یادآور شد: در راستای حمایت از اشتغال معلولین کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام کرده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می‌کند حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت پنج سال به کارفرما پرداخت می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خاطر نشان کرد: توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی خانوارها و افزایش ۷ تا ۱۱ برابری مستمری مددجویان،  افتتاح نزدیک به ۳ هزار مسکن مددجویی شهری و روستایی،  افتتاح ۴۰ مرکز مثبت زندگی، افتتاح هتل آپارتمان سالمندان هیدج ، افتتاح خانه نوباوگان و مرکز شیرخوارگاه شهید بقاء ثمین تاب،  افتتاح اولین مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده،  فعالیت ۱۵ مرکز اقامتی و بازتوانی معتادین و افتتاح اولین مرکز افراد دارای اختلال مصرف "بانوان" استان زنجان از مهمترین دستاوردهای بهزیستی از سال ۹۲ تاکنون بوده است.

وی اضافه کرد: شناسایی ۱۰۰ درصدی معلولان روستایی در برنامه مبتنی بر جامعه هدف به و پرداخت حق پرستاری به تمامی معلولان ضایعه نخاعی بر اساس درجه و شدت معلولیت،  ایجاد اشتغال برای مددجویان و افراد تحت پوشش ۵ هزار و ۶۵۲ مورد، حمایتهای بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی،  راه اندازی سامانه کاهش طلاق به منظور توجه به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ارائه خدمات الکترونیکی، ایجاد سامانه شفافیت در راستای ایجاد فضایی شفاف جهت انتشار اطلاعات مستند از دیگر دستاوردهای بهزیستی جهت ارائه به خدمت گیرندگان است.

کد خبر 42004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد