سامانه ۱۴۸۲ بهزیستی آماده دریافت پیشنهادات است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: سامانه دیده بان به آدرس didehban.behzisti.ir یکی از خدمات دولت الکترونیک برای ثبت شکایت، انتقاد با کد پیگیری است که بر اساس دقت، سرعت و صحت کار می‌کند و در هر مرحله‌ای از زمان که فرد شکایت یا پیشنهادی دارد می‌تواند از این خط تماس گیرد و آن را به ثبت برساند و با کد پیگیری که داده می‌شود آن را پیگیری کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی اظهار کرد: این  سامانه امکان تماس ۲۴ ساعته با شماره ۱۴۸۲ را  فراهم نموده به نحوی که حتی پس از پایان یافتن ساعت فعالیت کاربران مرکز، از طریق صندوق صوتی نسبت  به ثبت شکایات اقدام می نماید و پاسخگویی به تماس های انجام گرفته بصورت متمرکز ودر سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی انجام می پذیرد همچنین بازخورد رسیدگی به درخواست ها، شکایت ها، پیشنهادات  وانتقادات ارسالی در اسرع وقت به شخص داده خواهد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های سامانه ملی دیده بان این است که تحلیل داده های آن به شکل داشبورد مدیریتی عمل می کند و مدیران با بررسی اطلاعات می توانند به طور مثال بفهمند بیشترین مشکلات در سالی که گذشت، چه بوده است.

وی افزود: : بهزیستی با ۱۳ خدمت الکترونیک در قالب سامانه های میز خدمت الکترونیک، سامانه فرزندخواندگی، سامانه قوانین و مفررات سازمان بهزیستی، سامانه ارمغان، سامانه مشاوره مجازی، سامانه تصمیم، سامانه جلب مشارکت های مردمی، سامانه صدور مجوز مراکز، سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران کرونا، سامانه غربالگری طیف اتیسم، اطلاعات مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی)، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دیده بان به آحاد جامعه ارائه خدمات می نماید.

مدیر کل بهزیستی گفت: دردولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم می باشد و نیاز به مراجعه حضوری برای کارها و خدمات دولتی وجود نداشته و البته این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارایه می شود.

محمدی به سامانه شفافیت بهزیستی به آدرس shafaf.behzisti.ir به عنوان سقف شیشه ای بهزیستی اشاره کرد و گفت: وجود سامانه های الکترونیکی نقش برجسته ای در چرخه فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی شفاف دارد و دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف سازی از مراحل مهم ارائه خدمت در این سامانه است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در بستر دولت الکترونیک بیان کرد: از نکات مورد توجه مراکزخدمات بهزیستی (+زندگی) استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف است که بخش اعظم خدمات پیش بینی شده در بستر الکترونیک با امکان رصد، نظارت، پایش دقیق، انظباط و تسریع خدمات را مهیا می سازد.

محمدی اضافه کرد: در این مراکز پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت  الکترونیکی برای کلیه  مددجویان مستمری بگیربهزیستی استان زنجان ثبت گردیده و این روند موجب تسریع در ارائه  خدمات، شفاف سازی فرایندها و تصمیمات، حذف کاغذ وحذف بروکراسی می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه درجامعه کنونی کنترل و نظارت بر دستگاه های گسترده با روش ها وابزار سنتی گذشته به خوبی میسر نمی شود، استفاده از امکانات و تکنولوژی روز که بتواند فاصله بین دستگاه ها و مردم را از میان بردارد، ضروری است و در این راستا سازمان بهزیستی در همه زمینه ها پیشرو است.

مدیر کل بهزیستی یادآور شد:، کاهش هزینه های دولت، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش آلودگی هوا بدلیل کاهش ترافیک و عدم حضور فیزیکی، افزایش سطح آگاهی مردم و ارائه خدمات پرسرعت به جامعه هدف، افزایش اشتغال بدلیل ارائه خدمات دولتی توسط بخش خصوصی، از مزایای فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری است  که باید نسبت به تولید اطلاعات و شواهد دقت شود و کارها روان سازی شود تا از گسترش تکنولوژی و تجهیز کردن اطلاعات و ارتباطات جهت خدمات مطلوب استفاده کنیم.

کد خبر 41184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد