سالمندان تحت پوشش بهزیستی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: سالمندان تحت پوشش بهزیستی مقیم در مرکز به طور کامل واکسیناسیون شده اند و ضروری است سایر سالمندان تحت پوشش و مقیم در خانواده جهت حفظ سلامت بدون نگرانی و با اطمینان خاطر جهت دریافت واکسن  به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه وزارت بهداشت با سازمان بهزیستی برنامه واکسیناسیون افراد دارای که در منازل هستند از اواسط مرداد ماه اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: این طرح در حال حاضر تنها برای افراد دارای معلولیت که شدت معلولیت بالایی بر اساس درجه بندی های انجام شده از سوی سازمان بهزیستی دارند و بی تحرک هستند اجرا می شود و در پایان این طرح، واکسیناسیون سایر افراد دارای معلولیت نیز برنامه ریزی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مراکز نگهداری بهزیستی در امر پیشگیری از کرونا موفق عمل کرده است، عنوان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی جداگانه‌ای متناسب با روند شیوع پیک پنجم بیماری به مراکز بهزیستی مانند کمپ‌های اعتیاد، مراکز روزانه، مراکز شبانه، سالمندان و شیرخوارگاه‌ها ابلاغ گردیده است.

محمدی افزود: پاسخگویی به مراجعین در ستاد پذیرش وهماهنگی گروههای هدف با استفاده از نرم افزار ماسک  صورت خواهد گرفت و در صورت ابتلای مراجعین از ورود به داخل اداره جلوگیری می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای همه مددجویان ساکن در این مراکز مانند مراکز شبانه کودکان، سالمندان و مراکز روزانه همه موارد بهداشتی و محدودیت ورود و خروج  توسط پرسنل مراکز انجام می‌شود  همچنین برای این مراکز ملاقات‌های عمومی و بازدید کنسل شده است.

وی با بیان اینکه در مناطق قرمز پذیرش مددجویان ممنوع است، تاکید کرد: در مناطق سفید و زرد پذیرش مددجویان جدید نیز تحت پروتکل خاص و انجام تست‌های pcr انجام می‌شود و پس از پذیرش مددجو به مدت دو هفته در اتاق قرنطینه است و پس از آن وارد سایر بخش‌ها و فضای عمومی می‌شود. در مناطق سفید و زرد که به مناطق قرمز نیز تبدیل شده‌اند قطعا از پذیرش جدید مددجو به جز افرادی که با حکم قضایی پذیرش می‌شوند و شامل افراد مجهول‌الهویه هستند، ممانعت می‌شود.

محمدی افزود : تا حد امکان از پذیرش افراد جدید در کمپ‌ها و مراکز روزانه خودداری کرده‌ایم مگر آنکه به‌طور استثنا دستور قضایی وجود داشته باشد که آن هم با رعایت موازین بهداشتی کامل صورت می‌گیرد. در کلیه مراکز نگهداری اتاق قرنطینه برای افرادی که خانواده‌ای ندارند برای نگهداری پیش‌بینی شده و بسته بهداشتی کامل در اختیار آن افراد قرار می‌گیرد.
وی عنوان کرد : به منظور پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا بررسی و نظارت بر مراکز شبانه روزی توانبخشی، اجتماعی و مرکز سرپناه شبانه روزی (شلتر) توسط بازرسان بهزیستی صورت می گیرد.

محمدی  اظهار کرد : براساس بخشنامه های وزارت بهداشت، پذیرش در کمپ های ترک اعتیاد براساس اجرای پروتکل های بهداشتی مصوب سازمان بهزیستی کشور و وضعیت استان یا شهرستان از نظر کووید ۱۹ خواهد بود. بدیهی است شهرستان هایی که در وضعیت زرد و سفید از نظر ویروس کرونا  قرار دارند می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی، تائیدیه مرکز بهداشت و هماهنگی با  بهزیستی شهرستان مربوطه با نصف ظرفیت شروع به پذیرش بیمار نمایند.

وی بیان کرد: برای حفظ سلامتی سالمندان، خانواده ها می توانند به صورت تلفنی با آنها ارتباط بگیرند، حتی به خیرین اعلام شده که در شرایط فعلی تنها به صورت غیرحضوری می توانندبه این مراکز خدمات ارائه نمایند و ویزیت بیماران در منزل نیز کنسل شده و مرخصی کودکان بی سرپرست برای رفتن نزد اقوام نیز لغو شده است.

کد خبر 41054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد