اشتغال ۱۴ مددجوی بهزیستی در یک پروژه ارتباطی در آبفای نیشابور

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در سفر یک روزه به نیشابور، در مراسم رسمی آغاز اشتغال ۱۴ مددجوی بهزیستی در یک پروژه‌ی مخابراتی شرکت آبفا در این شهرستان شرکت کرد.

در مراسم افتتاح سامانه‌ی ارتباطی آبفای نیشابور با مراجعین این سازمان، علاوه بر مدیر کل بهزیستی و معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال این نهاد، مسؤولان اجرایی شهرستان، فرماندار و نیز نماینده مردم نیشابور در مجلس شرکت داشتند.

در این سامانه، مددجویان بهزیستی به عنوان اوپراتور، مشغول کار شده‌اند و به عنوان ارتباط‌دهنده‌ی آبفا با مراجعین در این سامانه فعالیت دارند.

فیروزی: اسلام قرن‌ها پیش از اروپا به معلولین توجه کرده است

در این مراسم، مدیر کل بهزیستی ضمن قدردانی از شرکت آبفای استان و نیشابور گفت: کارآمدی مددجویان بهزیستی در چنین پروژه‌هایی، نشان می‌دهد که این عزیزان توانمندی‌های ویژه‌ای دارند.

دکتر مسعود فیروزی با اشاره به نامه امام علی به مالک اشتر در خصوص توجه به اقشار تحت حمایت بهزیستی گفت: در این نامه حضرت تأکید می‌کند که مبادا سرمستی حکومت تو را از توجه به چهار گروه نیازمندان، معلولین، بیماران روانی و محرومین باز دارد.

وی افزود: در این نامه، امام می‌فرماید علاوه بر حمایت از معاش و اشتغال این افراد، از بیت‌المال حقی ویژه به آنان اختصاص بده.

وی خاطر نشان کرد: این نامه مربوط به زمان صدر اسلام است و نگاه اسلام  را به معلولین و جامعه هدف بهزیستی نشان می‌دهد در حالی که در ارویا تا همین یکی دو قرن پیش، وضعیت به گونه‌ای بود که معلولین را مظهر قهر خداوند می‌دانستند و آنها را نفی بلد می‌کردند یا حتی از بین می‌بردند.

مدیر کل بهزیستی با اشاره به جمعیت هدف بهزیستی در استان خراسان رضوی گفت: با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش، بدون کمک خیرین و مسؤولان انسان‌دوست، امکان اداره و تمشیت امور این جمعیت بزرگ را نداریم.

وی با اشاره به پروژه‌ی بکارگیری افراد دارای معلولیت در پروژه‌ی آبفا اظهار داشت: گاهی برخی طوری جمعیت هدف ما را معرفی می‌کنند که گویی اینها سوپرمن هستند در حالی که این افراد هم مانند سایر اقشار جامعه، ضعف و قوت‌هایی دارند و هر کدام‌شان دارای توانمندی‌های خاصی هستند که برای تصدی شغل خاصی مناسب است.

دکتر فیروزی همچنین از مشوق‌های کارفرمایی برای بکارگیری مددجویان یاد کرد و گفت: امسال وام بدون بهره به کارفرمایان به سقف ۴ میلیارد تومان رسیده که در صورت بکارگیری ۴۰ نفر مددجو محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: پرداخت حق بیمه کارفرمایی و هزینه ارتقای کارآیی افراد دارای معلولیت، از جمله حمایت‌های دیگر از کارفرمایان است.

رئیس آبفا: مددجویان در این پروژه عملکرد خوبی داشته‌اند

رئیس آبفای نیشابور نیز در این مراسم، به سامانه ارتباط آبفا با مشتریان اشاره کرد و گفت: ما از مددجویان خواستیم بیایند و به ما کمک کنند.

علیرضا اخویان افزود: بهزیستی مساعدت کرد و مددجویان به ما ملحق شدند و عملکرد بسیار خوبی دارند و پاسخ خوبی از این پروژه گرفته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: هر سه شیفت خانم هستند و پشتیبان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارد و همه نهادها کمک کردند.

چنارانی: این پروژه به سایر ادارات و نهادها تسری یابد

نماینده نیشابور در مجلس نیز از آبفا، آب‌منطقه‌ای، بهزیستی نیشابور، فرماندار و مسؤولان نیشابور به خاطر توجه به افراد دارای معلولیت تشکر کرد.

هاجر چنارانی گفت: در شرایط امروز جامعه که افراد غیر معلول هم با مشکل اشتغال مواجهند این پروژه یک امر خداپسندانه است و باید توجه به این قشر بیش از گذشته تقویت شود.

وی ادامه داد: این کار را می‌شود در سایر قسمت‌ها هم تسری داد و به عنوان یک پروژه ملی و کشوری به مسؤولان کشور معرفی کرد.

وی از اعلام آمادگی مدیران اجرایی نیشابور برای عملیاتی کردن پروژه‌های مشابه خبر داد و گفت: همه مسؤولان نیشابور در یک راستا کار می‌کنند و آماده توجه به مددجویان بهزیستی هستند.

عملکردمان باید قابل دفاع باشد

مدیر کل بهزیستی همچنین در دیدار با کارکنان بهزیستی نیشابور از عدالت‌محوری و ارتقای منزلت اجتماعی بهزیستی به عنوان دو رکن مدیریتی این نهاد نام برد و گفت: وقتی می‌توانیم از منزلت اجتماعی بهزیستی دفاع کنیم که کار و وظیفه‌ی سازمانی را به خوبی انجام دهیم.

دکتر مسعود فیروزی گفت: باید تلاش کنیم در وظایف عملکردی و نظارتی خود نقاط ضعف را به حداقل برسانیم که عملکرد قابل دفاعی در نزد سایر دستگاه‌ها داشته باشیم.

وی از کارکنان بهزیستی خواست در انعکاس عملکرد و فعالیت‌های بهزیستی به مردم، رسانه‌ها و مسؤولان اجرایی، فعال‌تر از گذشته عمل کنند.

فیروزی همچنین از کارشناسان حوزه‌های تخصصی بهزیستی خواست در زمینه تحقیق و بررسی پرونده‌های اشتغال، دقت و نظارت بیشتری داشته باشند تا این پروژه‌ها دچار انحراف نشوند و به مصارف غیر اشتغالی نرسند.

شایان ذکر است شهر نیشابور از بزرگ‌ترین شهرهای شمال شرق ایران، مرکز شهرستان نیشابور و دومین شهر پرجمعیت استان خراسان پس از مشهد و سومین شهر بزرگ شرق کشور است.

این شهر در دامنه‌های رشته کوه بینالود قرار داشته و از مهم‌ترین مراکز تاریخی، گردشگری، صنعتی کشور و منطقه و تاریخ و فرهنگ ایران است.

نیشابور از تاریخی‌ترین شهرهای شرق ایران به‌شمار می‌آید و دارای بزرگ‌ترین و مرغوب‌ترین معدن سنگ فیروزه جهان و مهد شاعرانی چون خیام و عطار می باشد.

شهرستان نیشابور بر اساس اخرین سرشماری  دارای جمعیتی بالغ بر ۴۵۱۷۸۰ نفر می باشد و فاصله این شهرستان با مرکز استان ۱۱۸ کیلومتر می باشد.

کد خبر 41014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد