در رسانه| ۱۰۰ درصد ساکنان مراکز بهزیستی ایلام واکسن دریافت کردند

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۱۰۰ درصد جامعه هدف واجد شرایط ساکن در مراکز بهزیستی این استان دز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز پنجشنبه در بخش اول گفت و گو با خبرنگاران در کارگروه مجازی کرونا و رسانه ایلام اظهار داشت: سالمندان و معلولان و نیز نیروهای شاغل در این مراکز طبق دستورالعمل های ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام دز اول واکسن و برخی دز دوم خود را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۳۵ نفر در این مراکز واکسن زده اند، افزود: در تلاش هستیم برای معلولانی که در منازل خود بستری هستند نیز دوز واکسن زده شود که این موضوع در حال پیگیری است.

مدیرکل بهزیستی ایلام در مورد مسکن مددجویان هم ادامه داد: ۱۶ هزار و ۳۱۴ خانوار تحت حمایت بهزیستی است که از این تعداد خانوار یک هزار و ۵۰۰ خانواده پشت نوبت دریافت مسکن هستند و در سال گذشته تعداد ۲۹۸ واحد مسکونی به مودجویان اهدا و امسال نیز ۱۳۸ واحد افتتاح شد.

همتی در خصوص اشتغال افراد تحت حمایت بهزیستی هم توضیح داد: سال گذشته رقم ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۸۸۴ نفر مددجوی متقاضی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای اشتغال زایی آنها پرداخت شد.

وی به هوشمند سازی خدمات بهزیستی استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون در راستای تحقق دولت الکترونیک ۴۰ سامانه هوشمند در بهزیستی فعال است که خدمات به مددجویان به صورت الکترونیکی و هوشمند سازی ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه عمده فعالیت های بهزیستی بر مدار و مبنای خانواده ها است، تاکید کرد: ایجاد مراکز مثبت زندگی در محلات مختلف برای ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی از جمله اقدامات عملی بهزیستی در این راستا است که مسوولان مراکز مثبت زندگی آموزش های مختلف اجتماعی را به ساکنان مناطق مختلف ارائه می کنند.

همتی اضافه کرد: رفع مسائل و مشکلات در درون خانواده ها از اهداف و اولویت های بهزیستی است و در سال گذشته باتوجه به شیوع ویروس کرونا به علت حضور خانواده در منازل طی ساعات بیشتری از شبانه روز، تنش های درون خانوادگی بیشتر شد و به همین علت تماس مردم با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بیش از ۱۰۰برابر افزایش یافت و همچنین ۱۳ هزار و ۲۲۸ مورد مشاوره حضوری یا تماس با صدای مشاور انجام گرفت.

کد خبر 39945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد