در رسانه|۱۵۰۰ خانوار مددجو استان ایلام پشت نوبت دریافت مسکن هستند

ایلام_مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ خانوار از خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان پشت نوبت دریافت مسکن هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری راسان خبر از ایلام، زهرا همتی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم سازمان بهزیستی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها است که در این راستا آموزش های لازم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه صد درصد افراد مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی استان در برابر کرونا واکسینه شده اند، افزود: ۳۳۵ نفر از افراد سالمند و معلولینی که در مراکز تحت پوشش اقامت دارند نیز واکسینه و دوز دوم این واکسن را نیز دریافت کرده اند.

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۳۱۴ خانوار تحت پوشش بهزیستی در ایلام فاقد مسکن هستند که از این تعداد ۱۵۰۰ خانوار پشت نوبت دریافت مسکن قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ هزار و ۸۸۰ خانوار معادل ۴۲ هزار و ۲۸۷ نفر مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد که از این تعداد ۳۱ هزار ۳۴۶ نفر مستمری دریافت می کنند.

همتی با اشاره به اینکه یکی از راه های توانمند سازی معلولین ایجاد اشتغال برای مددجویان می باشد، یاداور شد: در این راستا سال گذشته مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات با سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای تعداد ۸۸۴ نفر تحت پوشش این سازمان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین بکارگیری مددجویان در مراکز تحت نظارت بهزیستی، پرداخت بیمه های کارفرمایی و خویش فرمایی افراد تحت پوشش و افتتاح مراکز مثبت زندگی از دیگر برنامه های مهم سازمان برای ایجاد اشتغال در بین جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی ایلام اضافه کرد: در طول سال گذشته ۲۹۸ واحد مسکونی احداث، ۷۳ میلیارد ریال مشارکت مردمی جذب و بیش از ۱۷ میلیارد ریال وسایل توانبخشی بین افراد دارای معلولیت و سالمند توزیع شده است.

وی با اشاره به رویکرد شفاف سازی خدمات این سازمان گفت: در این زمینه ۴۰ سامانه الکترونیکی ایجاد که بسیاری از فعالیتهای بهزیستی از این شیوه به مددجویان ارایه می شود.

همتی افزود: از سال ۹۶ تاکنون حدود ۳۰۰ کودک کار در ایلام شناسایی شده که ۸۳ نفر از این تعداد مربوط به سال گذشته است، تحصیل و هویت این افراد مهمترین دغدغه سازمان بهزیستی بوده که در این راستا گام های مثبتی برداشته شده است.

۲۲ لغایت ۲۸ تیرماه هفته بهزیستی با شعار بهزیستی در گام دوم؛ هوشمند سازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده نامگذاری شده است. شناسه خبر/۵۴۴۰۷

کد خبر 39944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد