آمار مستمری بگیران بهزیستی آذربایجان شرقی افزایش پیدا کرده است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که سال ۹۶ اقشار آسیب پذیر زیادی به بهزیستی استان مراجعه کرده اند، گفت: متاسفانه قبل از سال ۹۷، ۲۶ هزار خانوار مستمری بگیر در بهزیستی وجود داشت ولی اکنون این تعداد به ۷۶ هزار خانوار افزایش پیدا کرده است.

‌به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از ایسنا؛ "محسن ارشدزاده" در جلسه‌ شورای هماهنگی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آذربایجان شرقی، با بیان این‌که شاخص توسعه تا قبل از سال ۱۳۷۱ شاخص اقتصادی بود ولی بعد از آن شاخصه‌ی توسعه، توسعه‌ی انسانی شد، گفت: با توجه به شرایط فعلی، روز به روز آسیب‌های اجتماعی نو پدید با عناوین مختلفی درکشور ایجاد می‌شود، سلامت اجتماعی بسیار مهم بوده و کمک زیادی به ارتقا و توسعه‌ی انسانی می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه در کشور ما نامتوازن است و تا به امروز توجه زیادی به توسعه‌ اقتصادی و زیربنایی شده  است ولی توسعه‌ اجتماعی مورد غفلت واقع شده است  و معتقدم این عدم توسعه یکی از عمده دلایل آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان این‌که سازمان بهزیستی یکی از متولیان اصلی سلامت اجتماعی جامعه است، افزود: طرح‌های مختلفی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دست اجرا بوده و قانون تکالیفی برای آن تعیین کرده است.

وی ادامه داد: شورای اجتماعی کشور دو سالی می‌شود براساس تأکیدات مقام معظم رهبری ۱۵ آسیب اجتماعی اولویت دار در کشور را مشخص و برای هر استان پنج آسیب اجتماعی اولویت دار تعیین کرده است، در استان ما نیز پنج آسیب اجتماعی اولویت دار از جمله اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، بی بند و باری و فسق و فجور است.

ارشدزاده با بیان این‌که براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان سند پیشگیری از خشونت تدوین می‌شود، گفت: طی شش ماه گذشته، سند جامع پیشگیری از خشونت برای استان تدوین شده است و اجرای آن از اول مهرماه سال جاری ابلاغ می‌شود.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی در بحث طلاق در رتبه‌ ۱۲ کشوری قرار دارد، گفت: ۱۰ استان اول کشور در رتبه بندی طلاق در وضعیت قرمز قرار دارند، البته در سال‌های اخیر رتبه‌ استان ما نیز در طلاق روبه رشد بوده و این وضعیت نگران کننده است.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: سال گذشته سامانه‌ای از سوی بهزیستی کشور به طور پایلوت در تبریز فعال شد، براساس این سامانه هر فردی که قصد طلاق دارد باید قبل از این‌که موضوع را در سیستم قضایی مطرح کند، درخواست خود را از طریق سامانه ثبت کند و بعد از بررسی وضعیت و گذراندن دوره‌های مشاوره -اگر نتیجه‌ای حاصل نشد- به دفاتر خدمات قضایی و دادگستری ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان این‌که وضعیت آذربایجان شرقی در بحث تکدی گری سبز است ولی نمی‌توان گفت که تبریز متکدی ندارد، گفت: مؤسسه‌ خیریه مستمندان تبریز برای ساماندهی متکدیان راه اندازی شده است که به وضعیت و مشکلات متکدیان رسیدگی می‌کند، سال ۹۵ دو هزار و ۱۶۰ نفر متکدی توسط این مؤسسه از سطح شهر جمع آوری شد.

کد خبر 396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد