فعالیت ۲۶ کمپ مجاز "ترک اعتیاد" در کرمانشاه/ جز استان‌های با شیوع متوسط هستیم

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه کرمانشاه از فعالیت ۲۶ کمپ مجاز ترک اعتیاد در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از خبرگذاری ایسنا: مسعود پایدار با بیان اینکه مجموعه ای از دستگاه ها در استان متولی پیشگیری، جمع آوری و ساماندهی و درمان معتادان هستند گفت: تمامی این دستگاه ها زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند.

وی افزود: بهزیستی هم یکی از این دستگاه هاست که وظیفه نگهداری معتادان متجاهر و درمان آن در مراکز ماده ۱۶ را برعهده دارد.

پایدار ظرفیت مرکز ماده ۱۶ را ۲۵۰ نفر اعلام و تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۹۰۰ نفر از معتادان متجاهر در این مرکز ساماندهی شدند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: نیروی انتظامی و شهرداری متولی جمع آوری این افراد هستند و با تحویل به مرکز ماده ۱۶ کار نگهداری و ساماندهی و درمان آنها برعهده بهزیستی است و در این مراکز انواع خدمات پزشکی، مددکاری، روانبخشی، توانبخشی و ... به افراد وابسته به مواد مخدر ارائه می شود.

پایدار گفت: در کنار مرکز ماده ۱۶ به فکر راه اندازی سایر مراکز هستیم که بتوانیم معتادان متجاهر بیشتری را تحت پوشش بگیریم.

این مسئول به فعالیت ۲۶ کمپ مجاز در سطح استان زیرمجموعه بهزیستی استان اشاره کرد وافزود: سال گذشته ۵۲۰۰ نفر از افراد وابسته به مواد مخدر در این مراکز خدمات دریافت کردند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شیوع متوسط اعتیاد در استان، گفت: شیوع اعتیاد یعنی تعداد افرادی که وابسته یا مصرف کننده مواد مخدر هستند که از این حیث استان کرمانشاه در رده ای میانی جدول استان ها قرار دارد.

وی افزود: علی رغم اینکه کرمانشاه در رده های متوسط شیوع اعتیاد قرار دارد اما متاسفانه ذهنیت مردم استان متفاوت است و اعتیاد در استان بیش از چیزی که واقعا وجود دارد نمود پیدا کرده است.

پایدار در خصوص چرایی این موضوع گفت: در کرمانشه به دلیل شرایط اقتصادی و بافت فرهنگی که وجود دارد افرادی که معتاد می شوند خیلی زود به مرحله تهاجر می رسند و همین امر موجب می شود اعتیاد در کرمانشاه ظهور و بروز بیشتری داشته باشد.

کد خبر 39154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد