مداخلات پیشگیرانه در امر اعتیاد باید از همان سطوح ابتدای و مهدهای کودک آغاز شود

کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان سمنان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان به میزبانی آموزش و پرورش استان برگزار شد .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع  مقدس، انقلاب اسلامی ، مدافعین حرم ، مبارزه با مواد مخدر و شهدای هفتم تیر و علی الخصوص دکتر فیاض بخش از شهدای دفتر حزب جمهوری و بنیانگذار سازمان بهزیستی کشور و قدردانی از میزبانی آموزش و پرورش از حضور دکتر دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان و دکتر نریمانی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تقدیر و اظهار داشتند : برای موفقیت در بحث فرهنگ و پیشگیری یکی از الویت ها مورد اهمیت آموزش و پرورش است .

ایشان در ادامه صحبتهای خود افزودند : کشورهایی که در امر مواد مخدر و اعتیاد موفق بودند تمرکز خود را بر موضوع فرهنگی و پیشگیری گذاشته و با برنامه ریزی و اجرای هماهنگ برنامه ها توانسته اند موفقیت و گام های موثر و پایداری بردارند .

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت : در چند سال اخیر با تدوین و برنامه ریزی مناسب در کشور توانسته ایم در بخش دو مبارزه و درمان اعتیاد موفیقت های داشته ایم و امید است با رویکرد جدید به پیشگیری در این عرصه نیز بتوانیم به موفیقت های چشمگیری دست یابیم .

ایشان در ادامه با بیان این مطلب که با واگذاری فعالیت مهدهای کودک به آموزش و پرورش امیدوارم این یکپارچگی در آموزش تاثیر خوبی در روند رشد تحصیلی فرزندان داشته باشد  افزودند : مداخلات پیشگیرانه باید از همان سطوح ابتدای و مهدهای کودک آغاز شود تا ما در آینده شاهد اقدامات و موفقیت های موثری در امر مبارزه و کاهش اعتیاد باشیم .

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به رابطه مستقیم ارتقاء مهارتهای زندگی در توانمند سازی افراد جامعه ابراز داشتند : بهزیستی استان با دارا بودن کادر مجرب و متخصص می تواند با برگزاری دوره های آموزشی در بین دستگاه های اجرای در ارتقاء سطح مهارت های زندگی در بین پرسنل دستگاه ها نقش پر رنگی داشته باشد .

ایشان در پایان آمادگی اداره کل بهزیستی استان را بمنظور تعامل با آموزش و پرورش بمنظور تهیه بسته های آموزش ، پیشگیری با توجه به سطوح مختلف برای دانش آموزان بیان و از تجربه ارزشمند سازمان بهزیستی در این امر سخن گفتند .

در ادامه جلسه ابراهیمی دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان گزارشی از اقدامات و مصوبات جلسه گذشته بیان و در خصوص دستور کار جلسه اعضاء به بحث و تبادل نظر پرداختند .

کد خبر 38882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد