ساخت ۴ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی با همکاری بنیاد مستضعفان

رئیس و معاونین پشتیبانی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی و دبیر اول آن، مدیران بهزیستی خراسان رضوی و مسئولان محلی سبزوار از پروژه مسکن مددجویان بهزیستی در این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، در جریان این بازدید، رئیس سازمان بهزیستی در این بازدید بر تلفیق اجتماعی مددجویان تأکید کرد و گفت: نمی خواهیم مددجویان یا گروهی از آنها در یک مجتمع و در یک بلوک، تجمع داشته باشند چون هم ایزوله و هم انگشت نما می شوند بلکه باید با سایر شهروندان تلفیق صورت گیرد.

دکتر وحید قبادی با تاکید بر این که مسئله تلفیق مسکن مددجویان باید در تمام پروژه های آینده نیز دیده شود، گفت: ۴ هزار واحد مسکونی برای مددجویان با عقد قرارداد با بنیاد مستضعفان در زمینه مسکن مددجویان، در هفته بهزیستی شروع به ساخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی مددجویان در خانه دار شدن، عدم توانایی تأمین زمین بود گفت: مقرر شده مسکن و شهرسازی در تمام استان ها زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان را در اختیار بهزیستی قرار دهد.

در این بازدید رئیس بهزیستی سبزوار گزارشی از چگونگی ساخت این پروژه ارائه داد و گفت: این پروژه از سال ۹۵ آغاز شده و به دلیل تأخیر در تأمین اعتبارات از سوی سازمان مسکن و شهرسازی، پیمانکار پروژه را رها کرده و مجددا پیمانکار دیگری اجرای کار را برعهده گرفته است.

مرضیه کیانی با بیان این که این پروژه برای خانواده های دو معلولی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: پروژه در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منتظر تزریق اعتبارات جدید برای اتمام کار هستیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: تمام پروژه های مسکن در بهزیستی خراسان رضوی تلفیق سازی شده و مددجویان ما در میان سایر شهروندان قرار گرفته اند.

وی سپس به پروژه سبزوار اشاره کرد و گفت: در اینجا ما در محدودیت انتخاب قرار داشتیم و اگر این مکان و پروژه را انتخاب نمی کردیم این فرصت از دست می رفت. بنا بر این بین دو انتخاب، آن را که بهتر بود انتخاب کردیم که حتی الامکان سعی می کنیم با تعامل با سایر پیمانکاران و پروژه های اطراف، مسئله را حل و فصل کنیم.

در این بازدید، مشکل کسری نقدینگی برای اتمام پروژه توسط رئیس بهزیستی سبزوار مطرح شد که رئیس سازمان بهزیستی کشور د ر پاسخ گفت: این ۲۰ واحد در ردیف قرارداد های کمک بلاعوض بهزیستی در مورد خانواده های دو معلولی که شامل ۱۴۰ میلیون کمک بلاعوض می شود قرار گیرد تا مشکل آنها حل شود.

کد خبر 38611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد