حمایت بهزیستی قزوین از ۲۷ زن خشونت دیده

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۷ زن خشونت دیده و در معرض خشونت از خدمات خانه امن این نهاد بهره‌مند شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین  علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان گفت: مرکز خانه امن، در دو بخش سرپایی و نگهداری از زنان در معرض خشونت و خشونت دیده خدمات می‌دهد که از ابتدای امسال تا کنون شش نفر در واحد نگهداری شدند و ۲۱ نفردر بخش سرپایی خدمات تخصصی دریافت کرده اند.

وارثی افزود: پارسال هم هشت نفر در واحد نگهداری و ۶۹ نفر در واحد سرپایی پذیرش شدند.

او اضافه کرد: بررسی تحلیلی آمار مرکز خانه امن حاکی از آن است که ۷۰ درصد زنان تحت خشونت بالای ۳۰ سال هستند.

به گفته مدیر کل بهزیستی، پذیرش‌ها در مرکز خانه امن، توسط اورژانس اجتماعی انجام می‌شود.

وارثی افزود: هدف مرکز خانه امن حمایت از زنان در معرض خشونت و خشونت دیده شامل خشونت جسمی، روانی و مسامحه و غفلت است.

او اضافه کرد: زنان و دختران در معرض خشونت و یا خشونت دیده می‌توانند با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و از راهنمایی‌های مشاوران و مددکاران آموزش‌دیده بهره‌مند شود که در صورت نیاز، تیم سیار اورژانس اجتماعی برای ارائه خدمات به محل اعزام و یا فرد به یکی از مراکز مختلف سازمان بهزیستی استان از جمله خانه امن ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تجربیات متعدد نشان می‌دهد که هیچگاه فعالیت یک سازمان با یک بخش نمی‌تواند به تنهایی پاسخگوی مسئله خشونت علیه زنان باشد از اینرو همکاری‌های بین بخشی، بین سازمانی و هماهنگی میان بخش‌های کلیدی درگیر با این موضوع در رویکرد چند بخشی مورد توجه قرار می‌گیرند

کد خبر 38348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد