مشهد | طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان مشهد در بعد کشوری اجرایی می‌شود

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضائیه و معاون دادستان مشهد از مرکز غربالگری طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان مشهد بازدید کردند.

در این بازدید که از هتل سعدی، محل غربالگری این طرح انجام شد مدیر بهزیستی مشهد و همچنین مدیر عامل مؤسسه خیریه گلستان علی(ع)، شرکت داشتند.

در جریان این بازدید، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد، چگونگی اجرای طرح را برای معاون راهبردی قوه قضائیه تشریح کرد.

نیره عابدین‌زاده گفت: در جریان این طرح باندهای بهره‌کشی از کار کودکان در مشهد که کودکان را اجاره کرده و برای تکدی‌گری و کار اجباری مورد سوء استفاده قرار می‌دادند متلاشی شده و ۳۵ نفر از لیدرها و سرگروه‌های این باندها بازداشت گردیده‌ و در حال طی روند قضایی هستند.

وی همچنین از جمع‌آوری ۳۹۰ کودک کار و خیابان در مشهد یاد کرد و گفت: ۱۴۰ نفر از این کودکان ایرانی هستند و ۲۵۰ نفر جزو اتباع غیر ایرانی می‌باشند.

مدیر بهزیستی مشهد نیز در حاشیه‌ی این جلسه به خبرنگار ما گفت: این بازدید با هدف آشنایی با طرح ساماندهی که با محوریت دادستانی مشهد در مشهد در حال اجراست انجام شد.

مهدی نخعی افزود: خانم عابدین‌زاده طرح را برای آقای صاحبکار تشریح و تحلیل کردند و آقای صاحبکار که از اجرای این طرح ابراز رضایت کردند مقرر شد که این طرح را به قوه قضائیه ببرند و در صورت تصویب مسؤولین مرتبط، این طرح به صورت کشوری اجرا شود.

وی ادامه داد: آقای صاحبکار، با تشکر از معاون دادستان مشهد و ادارات و نهادهایی که در این طرح همکاری دارند بهزیستی را متولی این گروه از کودکان عنوان کرد و گفت سایر دستگاه‌ها باید با بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند و از این نهاد حمایت کنند تا این طرح خوب و مفید ادامه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی هم در این جلسه پیشنهاد یک باشگاه فرهنگی ورزشی برای کودکان کار در خراسان رضوی را ارائه داد که مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد این موضوع توسط بهزیستی پیگیری و نتیجه در جلسه اعضای کمیته ساماندهی مطرح گردد.

کد خبر 37747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد