پیگیری های مقدماتی راه اندازی اداره بهزیستی شهرستان جعفرآباد

مدیر کل بهزیستی استان قم در سفر به شهرستان جدیدالتاسیس جعفرآباد پیگیری های مقدماتی راه اندازی اداره بهزیستی شهرستان جعفرآباد را کلید زد.

دکتر مهدی پهلوانی در این سفر یک روزه بعد از بازدید از مرکز مثبت زندگی بهزیستی جعفریه و بررسی فرایند ارائه خدمات بهزیستی به جامعه هدف سازمان در شهر و روستاهای تابعه به دیدار بخشدار رفت.

دکتر پهلوانی در دیدار با موسوی بخشدار جعفریه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جامعه هدف بهزیستی در شهرستان جدید التاسیس جعفرآباد خاطرنشان کرد در حال حاضر حدود 400 پرونده توانبخشی و اجتماعی در مرکز مثبت زندگی جعفریه فعال است و از خدمات بهزیستی بهره مند هستند و یک مرکز اقامتی معتادین در بخش و 2 مرکز هم در جاده قم جعفریه به ارائه خدمات درمان اعتیاد مشغول هستند .

مدیرکل بهزیستی با اشاره به برآورد جمعیتی افق 1400 شهرستان جعفرآباد (شامل دو بخش مرکزی و قاهان) خاطرنشان کرد جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر ساکن این شهرستان هستند و با توجه به مهاجرت معکوس از شهر به روستا و همچنین جمعیت خوش نشین شهری که تعطیلات آخرهفته یا فصول گرم در مناطق روستایی سکونت می یابند اتخاذ تدابیر لازم جهت تامین زیرساخت های خدماتی بهزیستی شامل تامین زمین ، احداث ساختمان های مورد نیاز جهت تاسیس اداره بهزیستی شهرستان ، مراکز مثبت زندگی ، مراکز شبانه روزی اجتماعی ، توانبخشی و پیشگیری و... و تامین نیروی انسانی مورد نیاز را مورد تاکید قرارداد .

موسوی بخشدار جعفریه هم ضمن استقبال از پیگیری بهزیستی جهت راه اندازی اداره بهزیستی شهرستان با اشاره به تاکید استاندار محترم مبنی بر تسریع مدیران استان جهت استقرار دوایر دولتی در شهرستان های جدید ، از حمایت قاطع و پیگیر خود در خصوص راه اندازی بهزیستی شهرستان و همکاری در تامین زمین یا احداث اماکن مورد نیاز بهزیستی خبرداد.

لازم به ذکر است بخش جعفرآباد یکی از بخشهای استان قم با وسعتی حدود 650 کیلومترمربع در 35 کیلومتری شمال غربی شهر مقدس قم باجمعیتی بالغ بر 16000 نفر با دوگویش فارسی و ترکی با مرکزیت شهر جعفریه می باشد . این بخش در مسیر راه ارتباطی استانهای غربی و مرکزی کشور قرار دارد و دارای یک دهستان (جعفرآباد) و یک شهر (جعفریه) و 33 روستا می باشد و با مصوبه جدید هیات دولت شهرستان جدید جعفرآباد شامل دو بخش مرکزی و قاهان راه اندازی شده است.

کد خبر 37630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد