مناسب‌سازی مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در شبکه سلامت برای افراد دارای معلولیت شنوایی از امروز

رئیس سازمان بهزیستی کشور در هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با اشاره به استفاده از رابط ناشنوایان در دومین مناظره انتخاباتی، گفت: دیروز بعد از مکاتبات بلافاصله وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد مناسب‌سازی کشور و همچنین رئیس صدا و سیما دستور دادند که برنامه‌های مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در شبکه سلامت برای افراد دارای معلولیت ناشنوایی مناسب‌سازی شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، گفت: کار بسیار انجام شده و کاستی هم زیاد است بطوری که هرچه کار انجام می‌شود باز کار مانده بسیار است و شاید نمود واقعی را برای افرادی که این مناسب‌سازی برای آنها انجام می‌شود، محسوس نباشد که بسیاری از آنها به زیرساخت‌های موجود بستگی دارد چراکه ابنیه، اماکن، راه‌ها، پیاده‌روها، ساختمان‌های دولتی و غیردولتی از قبل ساخته شده و همسطح‌سازی‌ها صورت نگرفته است. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بحث هم‌سطح‌سازی که در شهرداری تهران مدنظر قرار گرفت و یا کارهای خوبی که در وزارت راه و شهرسازی یا سایر وزارتخانه‌ها صورت پذیرفته است در سال‌های آتی نمود خواهد داشت، افزود: صدا و سیما در حوزه‌های مختلف همکاری خوبی هم از جهت فرهنگ‌سازی و هم در زمینه مناسب‌سازی فعالیت‌های رسانه‌ای و مدیا برای افراد دارای معلولیت داشته است.

وی با اشاره به استفاده از رابط ناشنوایان در دومین مناظره انتخاباتی، گفت: دیروز برای مناسب‌سازی برنامه‌های انتخاباتی، همکاری خوبی صورت پذیرفت و بلافاصله وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد مناسب‌سازی کشور و همچنین رئیس صدا و سیما دستور دادند که برنامه‌های مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در شبکه سلامت برای افراد دارای معلولیت ناشنوایی مناسب‌سازی شود.

به گفته قبادی‌دانا اگر یکان‌یکان اعضاء و آحاد جامعه اعتقاد، شناخت و بینش درستی را درباره بحث مناسب‌سازی پیدا کنند می‌توان امیدوار بود که این کار به خوبی صورت گیرد. البته نواقص و کاستی‌هایی هم وجود دارد و باید این را بپذیریم و نباید واکنش خاصی را نسبت به آن داشته باشیم. حق با افراد دارای معلولیت است، آنها حق دارند که شرایط مناسب برایشان تاکنون ایجاد شده باشد، اما زمان می‌برد. کشورهایی هم که به این مهم دست پیدا کردند در زمان طولانی این امر محقق شده و اینگونه نبوده که یکباره این کار انجام شود و ضرورت ایجاب می‌کند جلسات در بالاترین سطوح نیز انجام شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با تاکید بر پایداری و نهادینه‌سازی مقوله مناسب‌سازی در ادوار آینده، در پایان از اخذ مجوز استفاده از بند چ ماده ۳۷ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور به منظور فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی با موضوع افراد دارای معلولیت خبر داد.

یادآوری می‌شود، هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با حضور «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور برگزار شد و معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، معاون وزارت راه و شهرسازی و قائم مقام شبکه و شورای سلامت سیما اقدامات مناسب‌سازی خود را گزارش دادند.

کد خبر 37590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =