بهزیستی مسوولیتی در قبال مهدهای کودک ندارد

سنندج- ایرنا- معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: اداره مهدهای کودک، مدیریت و صدور و تمدید مجوز فعالیت مهدها از سال جاری به آموزش و پرورش واگذار شده و بهزیستی هیچگونه مسوولیتی در این زمینه ندارد.

محسن شجاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، از اول امسال بهزیستی در زمینه مسائل مهدهای کودک مسوولیتی نداشته و مردم می‌توانند مسائل و مشکلات مربوط به این مراکز از جمله صدور مجوز، شهریه، نحوه مدیریت و سایر موارد را از آموزش و پرورش پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز بدلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت مهدهای کودک استان وابسته به وضعیت کرونا بوده و  بصورت تعطیل و نیمه تعطیل بود، گفت: این مساله افرادی که در این مراکز مشغول به فعالیت بودند را با آسیب‌های مالی و شغلی زیادی روبرو کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان یادآور شد: بهزیستی در راستای جبران بخشی از  آسیب‌های شغلی ناشی از تعطیلی مهدها کمپینی را برای حمایت از افراد شاغل در این مراکز تشکیل داد و از طریق اداره کار نیز به تعداد اندکی بیمه بیکاری و تسهیلاتی تعلق گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر مهدهای کودک این استان استیجاری هستند، شرایط موجود باعث شد که پرداخت اجاره بها توسط مدیران مهدها با مشکل جدی ربرو شوند و علی رغم اقدامات انجام شده برای جبران بخشی از مشکلات بازهم این افراد با ضرور و زیان زیادی مواجه شدند.

۳۶۰  باب مهد کودک اعم از شهری، حاشیه و روستا مهد در استان زیرپوشش بهزیستی فعالیت می‌کردند که در مجموع ۱۲ هزار کودک شیرخوار تا ۶ سال را  زیر پوشش داشتند.

کد خبر 37195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد