واکسیناسیون افراد دارای معلولیت ساکن در مراکز بهزیستی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از واکسیناسیون ۶۲۵ نفر از مددجویان مقیم در مراکز نگهداری سالمندان و مراکز شبانه روزی توانبخشی  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی  گفت :درگام اول ۱۰۹ نفر از سالمندان مقیم در مراکز در اسفند ماه سال گذشته واکسیناسیون شدند و در مرحله بعدی ۲۳۳ نفرمعلول ذهنی و۲۸۳ بیمار اعصاب و روان  واکسن دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه  مراکز نگهداری بهزیستی در امر پیشگیری از کرونا موفق عمل کرده است، عنوان کرد : واکسن مورد نیاز مراکز مراقبتی توانبخشی تأمین گردیده و ۱۲۴ نفر از پرسنل این مراکز نیز همراه مددجویان واکسینه شدند.

محمدی  اضافه کرد : سایر افراد تحت پوشش شامل معلولین جسمی و حرکتی، کودکان اوتیسمی، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و معتادان در اولویت بعدی هستند.
وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته  برای واکسیناسیون توانخواهان مراکزروزانه  بامعاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد :بزودی واکسیناسیون افراد دارای معلولیت در مراکز روزانه نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه از تهیه وتحویل وسایل کمک توابخشی برای افراد دارای معلولیت  به مبلغ بیش از سه میلیارد تومان خبر داد و گفت : در سال گذشته برای بیش از۵هزارنفر از افراد دارای معلولیت وسایل کمک توانبخشی اعم از سمعک، باطری سمعک، عصا، واکر، تخت، تشک مواج، ویلچر، هزینه پوشینه ... تامین شده است.

وی با بیان اینکه  توزیع وسایل کمک توانبخشی بین مددجویان بر اساس ماده ۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ، دستورالعمل سازمان و شدت و نوع معلولیت مددجویان انجام می‌شود، افزود: علاوه بر این خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و ارتوپدی به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌شود.

محمدی یادآور شد :  تعداد۶۳مرکز غیردولتی اعم از مراکز روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل ومثبت زندگی در حوزه توانبخشی وجوددارد که نزدیک به ۲۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر  ۳۲۸معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند، که  از این تعداد ۶۰ نفر تحت پوشش طرح توانمندسازی قرار دارند و همگی ازحق پرستاری و دریافت هزینه لوازم بهداشتی استفاده می کنند و ۱۷۴ نفر از افراد تحت پوشش نیز خدمات مراقبت در منزل و ۲۲۰ نفرنیزخدمات ویزیت  درمنزل دریافت می کنند.

کد خبر 36781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد