رشد ۲۳۰ درصدی سبدهای غذایی اهدایی خیرین خراسان رضوی به مددجویان بهزیستی

نیکوکاران خراسان رضوی در سال ۹۹ معادل ۱۱۹ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به بهزیستی و مؤسسات و نهادهای وابسته این سازمان، کمک کرده‌اند.

به گفته‌ی معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، این کمک‌ها شامل ۲۹ میلیارد تومان به مراکز دولتی و ۹۰ میلیارد تومان به مراکز غیر دولتی بوده است.

حمیده محدث افزود: از نظر مشارکت نقدی و غیر نقدی نیز این کمک‌ها شامل ۵۳ میلیارد تومان کمک نقدی، ۵۵ میلیارد تومان کمک غیر نقدی و ۱۰ میلیارد تومان کمک خدماتی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: کمک‌های خیرین به بهزیستی در سال ۹۹ حدود ۱۷ درصد بیش از سال پیش از آن بوده است.

وی در همین زمینه یادآور شد: نیکوکاران در بخش فطریه ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۹۸ و ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ به بهزیستی و مراکز وابسته کمک کرده‌اند که معادل ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در قسمت سبدهای غذایی نیز خیرین در سال ۹۸ بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سخاوت داشته‌اند که این میزان در سال ۹۹ با افزایش ۲۳۰ درصدی به ۱۱ میلیارد تومان رسیده که در سال‌های اخیر بی‌سابقه می‌باشد.

محدث در خصوص مشارکت‌های دهه ولایت در دو سال مورد بحث گفت: در سال ۹۹ این نوع مشارکت ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سال ۹۸ با ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ، شاهد ۱۵ درصد رشد بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی در مورد جهیزیه برای نوعروسان بهزیستی گفت: در این بخش در مجموع دو سال نزدیک به ۱۴۰۰ زوج جوان تحت پوشش بهزیستی، با کمک‌های بهزیستی و خیرین، زندگی مشترک‌شان را آغاز کرده‌اند که جهیزیه‌ی آنها بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان بوده که توسط خیرین انفرادی، مؤسسات خیریه، مراکز تحت نظارت بهزیستی و کمک‌های خود بهزیستی به مددجویان، تأمین شده است.

محدث گفت: کمک‌های خیرین و نوعدوستان خراسان رضوی، همیشه زبانزد کشور بوده و با عنایت امام هشتم(ع) همیشه بهزیستی استان ما، جایگاه والایی در بخش کمک‌های مردمی به نیازمندان داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال جاری شاهد کمک‌های بسیار بیشتری از سوی خیرین عزیز به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی باشیم زیرا جمعیت هدف بهزیستی، با دقت و توسط مراکز مسؤول شناسایی و ارزیابی می‌شوند و جزو اقشاری هستند که واقعا نیازمند کمک هستند و خیرینی که به مددجویان بهزیستی کمک می‌کنند اطمینان دارند که کمک آنها به دست نیازمندان واقعی می‌رسد و انشاءا.. مشمول پاداش الهی نیز خواهد شد.

کد خبر 36367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد