رشد ۲۰ درصدی کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در یک برنامه ارتباط زنده اینستاگرامی، با خیرین، کارشناسان مشارکت مردمی بهزیستی شهرستان‌های استان و رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها، اصول و مبانی جلب و جذب کمک‌های مردمی و برنامه‌ی خود برای مشارکت گسترده، برنامه‌ریزی شده و فعال نیکوکاران در امور مددجویان را تشریح کرد.

دکتر مسعود فیروزی در این ارتباط زنده، که امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت به مناسبت روز ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) و روز تکریم خیرین، برگزار گردید مشارکت نیکوکاران در امور مددجویان بهزیستی را افتخارآمیز توصیف کرد و گفت: بسیار مفتخریم که به همت خیرین عزیز و تلاش همکاران‌مان در مشارکت‌های مردمی شهرستان‌های استان، همیشه استان ما دارای رتبه‌های خوب مشارکت بوده و خیرین استان در همه‌ی کشور، درخشش و سرفرازی داشته‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه میزان مشارکت‌های مردمی با وجود محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته، خیلی قابل توجه بوده است گفت: مراکز دولتی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۹ حدود ۲۹ میلیارد تومان و مراکز خیریه تحت پوشش حدود ۹۰ میلیارد تومان کمک مردمی در قالب نقدی، غیر نقدی و خدماتی جذب کرده‌اند.

وی یادآور شد: در مجموع دو بخش، بهزیستی خراسان رضوی توفیق داشته ۱۲۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی را جذب و برای معیشت، رفاه، توانمندسازی، استقلال، اشتغال، مسکن و جهیزیه مددجویان هزینه نماید.

وی تأکید کرد: خوشبختانه، به خاطر نگاه انسان‌دوستانه و مؤمنانه‌ی خیرین‌مان، با وجود تمام مشکلاتی که در حوزه اقتصاد استان با آن مواجه بودیم و با وجود محدودیت‌های کرونایی در سال ۹۹ باز هم مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان حدود ۲۰ درصد رشد داشت که این امر، نشان از همت والای نیک‌اندیشان و همیاران بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه خیرین، نگاه تیزبینی در تشخیص نیازهای مددجویان و جامعه‌ی هدف دارند گفت: نیکوکاران به اقتضای زمان و نیازهای روز مددجویان به حوزه حل مشکلات‌شان ورود می‌کنند که نشان از درایت و هوشمندی آنان دارد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در دو سال گذشته، مددجویان فاقد مسکن را دچار مشکل نمود، گران شدن ناگهانی مصالح و ساخت و ساز بود که بسیاری از واحدهای مسکونی مددجویان را نیمه‌کاره گذاشت به همین جهت، خیرین به این حوزه ورود کردند و خوشبختانه با همت آنها و نهادهای حاکمیتی، توانستیم تعداد زیادی از این واحدها را تکمیل نماییم که این فرایند تا پایان امسال نیز ادامه دارد تا بتوانیم همه واحدهای نیمه‌تمام مددجویان را تکمیل و تحویل آنها نماییم.

وی خاطر نشان کرد: مؤسسات خیریه برای برخورداری از معافیت‌های قانونی و نیز برای شفافیت عملکرد باید هزینه‌ها و کمک‌هایشان را در سامانه ارمغان ثبت نموده و مستندات را نیز ارائه دهند که بتوانیم در بخش حمایت‌های قانونی از این مراکز، اقدامات مساعد داشته باشیم.

دکتر فیروزی با تأکید بر اینکه در سال جاری، برنامه‌ی منسجم و مدونی برای جلب مشارکت خیرین عزیز در حوزه‌های مختلف نیازمندی‌های مددجویی داریم گفت: همان‌گونه که در سال ۹۹ در پویش‌ها و رزمایش‌های مختلف مشارکت مردمی در بهزیستی، کارنامه‌ی افتخارآمیزی از خیرین استان داشتیم امسال نیز در این ماه مبارک شاهد مشارکت گسترد و فعال نیکوکاران هستیم.

کد خبر 35295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد