در رسانه  | ۴۰ مرکز مثبت زندگی بهزیستی در استان زنجان فعالیت می کند

محمدی از فعالیت ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور و ۴۰ مرکز مثبت زندگی بهزیستی در استان زنجان خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان در زنجان با تشریح عملکرد این سازمان در استان اظهار کرد: در راستای استفاده از توان و ظرفیت مراکز و موسسات غیردولتی، ایجاد مراکز مثبت زندگی در دستور کار قرار گرفت.

محمد محمدی با اشاره به اینکه در هر محله ای که تعداد خانواده های مددجو به ۴۵۰ مورد برسد مرکز مثبت زندگی تشمیل می شود، گفت: با توجه به عدم مناسب سازی شهری، این مراکز به منظور ارائه خدمات آسان به مددجویان در کنار محل سکونت مددجویان ایجاد می شود.

وی افزود:در اردیبهشت ماه سال جاری فراخوان صدور مجوز تاسیس این مراکز منتشر شد و ۱۲۷ نفر از واجدین شرایط ، در سامانه http://centers.behzisti.net/register ثبت نام نمودند و  پس از مراحل مختلف اداری مبنی بر استعلامات و تایید صلاحیت  بر اساس میزان توجه افراد به مسئولیت اجتماعی و سلامت روان ، مهارتهای ارتباطی ، آشنایی با فعالیتها و اهداف بهزیستی ، و ویژگی های فردی و عمومی برای فعالیت انجام‌شده و مطالبق قانون برای ۴۰ مرکز مجوز فعالیت صادر شد  .

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، این مراکز از بدو ورود مددجو تا تشکیل پرونده، برگزاری فعالیت هایی همچون تشکیل کلاس های آگاه سازی از آسیب های اجتماعی را در دستور کار قرار می دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: این مراکز به منظور تشکیل پرونده و استعلام، برای آسان تر شدن و هوشمند شدن کارها و خانواده محور بودن اقدامات راه اندازی شده اند.

وی یکی دیگر از اقدامات بهزیستی را استفاده از ظرفیت محلات در تشکیل این مراکز عنوان کرد و گفت: این مراکز تلاش می کنند تا از ظرفیت خیرین و سرمایه های اجتماعی در محلات برای حل امورات مددجویان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تعداد مراکز مثبت زندگی در کشور را ۲۴۰۰ مرکز و در استان زنجان ۴۰ مرکز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ پرونده مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی به ۴۰ مرکز مثبت زندگی وا گذار شده است.

وی در ادامه به کلنگ زنی بزرگترین پروژه نگهداری، آموزشی، رفاهی و فرهنگی در استان زنجان برای کودکان شیرخوار و ایتام با همکاری مدیرعامل راشا کاسپین اشاره کرد و گفت: با تشویق همکاران ما در بهزیستی و موسسات خیریه، این مرکز کلنگ زنی شد.

محمدی ادامه داد: این مرکز در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع و در هفت طبقه مطابق با استانداردهای موجود برای کودکان یتیم بهزیستی و شیرخوارگاه و ایتام ساخته می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: این پروژه در مدت زمان ۱۸ ماه و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

کد خبر 33481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد