جزئیات نحوه فعالیت مرکز درمان زخم باز معتادان اعلام شد

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره جزئیات فعالیت مرکز نگهداری از معتادان دارای زخم باز توضیحاتی داد.

فاطمه رضوان مدنی معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات فعالیت مرکز نگهداری از معتادان دارای زخم باز، اظهار کرد: مرکز زخم باز معتادان فقط در استان تهران راه اندازی شده و در سایر استان‌ها این مراکز هنوز ایجاد نشده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: ظرفیت اسمی مرکز ۴۰۰ نفر است که تاکنون ۷۴۰ نفر ترخیصی داشته و ظرفیت کنونی ۳۸۹ نفر است.

وی با اشاره به اینکه مرکز درمان زخم باز معتادان فقط برای مردان است، تصریح کرد: هنوز برای زنان نیاز آن احساس نشده و تاکنون هم نیازی نبوده است.

رضوان مدنی درباره نحوه عمل این مرکز، گفت: افرادی که دستگیر می‌شوند در واحد غربالگری چنانچه متجاهر شناخته شوند و پس از بررسی وضعیت بدنی دارای زخم‌هایی در بدنشان باشند به این مرکز ارجاع می‌شوند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: معتادان در مرکز مورد معاینه کامل قرار می‌گیرند و در صورت لزوم به بیمارستان جهت بستری و در غیر این صورت در خود مرکز تحت درمان قرار می‌گیرند و پس از درمان به مراکز ماده ۱۶ و مراکز همکار تبصره ۲ ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 30993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =