نشست خبری مدیرکل بهزیستی گلستان با اصحاب رسانه برگزار شد

اداره کل بهزیستی گلستان در سومین روز از دهه مبارک فجر و در آستانه میلاد دخت نبی اکرم اسلام میزبان خبرنگاران بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ دکتر سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایّام الله دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه (س)  گفت: خدمت‌رسانی به جامعه هدف و تحت پوشش این سازمان از روحیه انسانیت و نوع دوستی پرسنل و خیرین آن تشکیل و رشد پیدا می‌کند.

دکتر حسینی با بیان اینکه از سال ۹۸ تاکنون ۳۵۰ کودک کار در استان شناسایی شده است، افزود: کودکان کار یکی از مشکلات سخت و پیچیده بهزیستی است و جز با همکاری و همراهی دیگر دستگاه ها و مردم همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند میسر نخواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۲۴ کودک به فرزند خواندگی پذیرفته شده اند که این آمار در سال ۹۸، ۲۵ مورد بوده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: سامانه ثبت نام فرزندخواندگی در سایت بهزیستی آماده ثبت نام از افراد واجد شرایط برای دریافت فرزند می باشد.

دکتر حسینی اظهار داشت: در حوزه توانبخشی بهزیستی ۴۹ هزار و ۸۵۰ معلول در سامانه بهزیستی ثبت هستند که از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.
 
وی در خصوص غربالگری شنوایی سنجی کودکان بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار و ۷۰۹ کودک شنوایی سنجی شدند که از این تعداد ۱۷۴ کودک به سمعک و ۶۷ مورد نیز به کاشت حلزون نیاز داشتند.
 
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به ساخت مسکن معلولان ویژه مناطق سیل زده گفت:  تا پایان بهمن ماه ۱۱۴ واحد مسکونی تحویل داده می شوندکه ۷ واحد آن در دهه فجر است.
 
دکتر حسینی با بیان اینکه طرح مسکن خانوارهای دو معلولان، اجرا شده است ادامه داد: در طرح مسکن دو معلول شهری و روستایی، در روستاها ۸۵ میلیون تومان و در شهرها ۱۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می شود و ۵۰ میلیون تومان نیز از تسهیلات کم دریافت بهره‌مند می شوند.

وی افزود: پنج هزار و ۵۵۵ خانوار تحت حمایت حوزه اجتماعی قرار دارند و کودکان شیرخوار و کودکان کار هم در این مجموعه قرار می گیرند.
 
مدیرکل بهزیستی گلستان در مورد خط اجتماعی ۱۲۳ گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه، ۵ هزارو ۶۹۹ تماس با این خط برقرار شده که همکاران وارد عمل شدند.

دکتر حسینی باعنوان طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر گفت: افتتاح مرکز مشاوره در آق قلا، مرکز اداری در کلاله و آزادشهر، اهدای ۱۲۰ سری جهیزیه، افتتاح مجتمع راه روشن (نگهداری معتادان)، توزیع بسته‌های معیشتی، افتتاح مرکز روان علی آبادکتول، افتتاح ۷ واحد مسکونی در مینودشت، افتتاح مرکز سالمندان در گرگان با ۸۰ نفر و افتتاح متمرکز مراکز مثبت زندگی که در واقع ادارات کوچک بهزیستی هستند با حضور رئیس جمهور بصورت ویدیوکنفرانس در این ایام انجام می‌شود.

انتهای پیام. /

کد خبر 30609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد