افتتاح اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در استان کرمانشاه

اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در استان کرمانشاه با حضور دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و برخی از مسئولان این استان و از طریق ویدئو کنفرانس همزمان با ۲۴استان دیگر با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در استان کرمانشاه با حضور دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی و برخی از مسئولان این استان و از طریق ویدئو کنفرانس همزمان با ۲۴استان دیگر با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

دکتر فرحناز محمدی در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: با توجه به چند وجهی بودن و پیچیدگی موضوع اعتیاد، علیرغم گستردگی کمی خدمات نتایج موثری در درمان اعتیاد توسط دستگاه‌های متولی امر حاصل نشده است. 

محمدی مهمترین عامل در وعده های مکرر معتادین را عدم پرداختن به جنبه‌های مختلف اعتیاد به طور همزمان دانست.

 وی افزود: در همین راستا پس از بررسی و نیازسنجی، موضوع الگوی جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان از سال گذشته در سازمان بهزیستی کشور تهیه و تدوین شد.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: در این الگو علاوه بر ارائه مداخلات سم‌زدایی پرهیز مدار با بهره‌گیری از اکثر رویکردهای درمان و بازتوانی مداخلات روانی اجتماعی بیمار و خانواده به مراقبت و توانمندسازی شغلی نیز پرداخته می شود.

 محمدی طول دوره درمان اعتیاد در این مرکز را یک ساله و شامل چهار ماه اقامت و ۸ ماه مراجعه سرپایی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: امروز همزمان با ۲۴ استان کشور افتتاح اولین مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد استان با ظرفیت اسمی ۶۰ نفر در شهر ماهیدشت انجام گرفت.

 وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف با رویکرد جدید نتایج مثبت و رضایت بخشی را شاهد باشیم.

کد خبر 30065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد