افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ی مددجویان در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی خراسان رضوی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: یارانه‌ی مراکز شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت و سالمندان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی افزایش یافت.

مسعود فیروزی افزود: یارانه‌های مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش یافته که به تمام گروه‌های سه گانه‌ی مددجویان و نیز مددجویانی که در منزل خدمات دریافت می‌کنند ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد یارانه‌بگیران مراکز شبانه‌روزی ۴ هزار و ۶۰۰ نفر هستند اظهار داشت: افزایش یارانه‌ی این افراد از آذرماه محاسبه شده و به حساب مراکز واریز شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در مراکز شبانه‌روزی ۵ هزار و ۴۳۲ نفر از معلولین و سالمندان تحت مراقبت و نگهداری هستند که بابت آنها ۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان یارانه به این مراکز پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۷۶۶ معلول از خدمات ویزیت در منزل استفاده می‌کنند که مراکز ارائه دهنده‌ی این خدمات بابت خدمت‌شان ۱۷۶ میلیون تومان در هر ماه دریافت می‌کنند.

فیروزی اضافه کرد: ۴۰۸ نفر نیز از خدمات در منزل استفاده می‌کنند که بابت خدمات ارائه شده به آنها نیز ۲۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در ماه به مؤسسات ارائه کننده‌ی این خدمات پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع این سه نوع خدمت ۶ هزار و ۶۰۶ نفر تحت پوشش قرار دارند گفت: مجموعا ماهانه به این سه گروه ۵ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود.

وی در باره‌ی نحوه‌ی خدمات ویزیت در منزل برای افراد دارای معلولیت شدید که در منزل هستند گفت: تیم مراقبتی از سوی مؤسسات خصوصی مورد تأیید سه روز در هفته و هر روز به مدت دو ساعت و نیم در منزل مددجو حضور می‌یابند و مراقب اختصاصی علاوه بر آموزش مراقبت‌های اولیه به خانواده، اقدامات مراقبتی را که نیاز به تخصص پرستاری دارد انجام می‌دهد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی بهزیستی خراسان رضوی گفت: یارانه‌ی مراکز معلولین، سالمندان معلول و بیماران روانی مزمن درجه یک، دو به ترتیب یک میلیون و یکصد هزار تومان و یک میلیون تومان می‌باشد

وی افزود: برای مراکز مشابه با مددجویان مجهول الهویه درجه یک و دو به ترتیب یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان و یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان یارانه به ازای هر مددجو در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای معلولین ذهنی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند به ازای هر نفر یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

فیروزی در خصوص شرایط تعلق گرفتن یارانه به مددجو گفت: مددجو باید تحت پوشش بهزیستی باشد، جزو دهک‌های پایین محسوب شود و از هیچ نهاد و سازمان دولتی، دریافتی نداشته باشد.

وی تأکید کرد: کارشناس بهزیستی شهرستان، هر ماه دو بار گزارش‌های مراکز در باره‌ی وضعیت، تعداد و ورود و خروج مددجویان‌شان را مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار می‌دهد و یارانه‌های مراکز پس از تأیید کارشناس شهرستان، قابل پرداخت خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: یارانه‌ی مراکز پس از تأیید استان، به صورت متمرکز به شماره حسابی که توسط این مراکز اعلام شده، واریز می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: این پرداخت‌ها در حال حاضر به روز است و تمام حساب مراکز، تسویه شده است که صاحبان و مدیران مراکز، هیچ‌گونه کوتاهی در خدمت‌رسانی به مددجویان نداشته باشند.

وی افزود: نظارت بر این مراکز نیز به صورت مستمر انجام می‌گیرد که با توجه به محدودیت‌های کرونایی، بازدیدهای نظارتی به صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های مداربسته در مراکز انجام می‌شود.

کد خبر 28918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد