شهر یزد نماد شروع مناسب سازی برای معلولین است

شهر یزد نماد شروع مناسب سازی برای همه افرادا دارای معلولیت است و امیدواریم الگو برای همه شهرها قرار گیرد.

معاون معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران گفت: مناسب سازی شهر یزد این زمینه را فراهم کند که این شهر تاریخی و باستانی بتواند محل رجوع و مراجعه همه معلولین کشور و از اقصی نقاط جهان برای بازدید از اماکن تاریخی باشد.

وحید قبادی دانا با اشاره به این که ما در استان یزد در خدمت بیش از 32هزار فرد دارای معلولیت هستیم گفت: نیمی از آنها دارای معلولیت جسمی و حرکتی و بیش از 600 نفر دارای معلولیت ضایعه نخاعی هستند.

وی با اشاره به حضور حدود 5500 نفر نابینا و 5000 نفر ناشنوا  در یزد اظهار داشت: 320 نفر از افراد دارای معلولیت ما نیز دانشجویان هستند و لذا مناسب سازی محیط شهری، ادارات و دستگاه ها باید به نحوی باشد که فرد معلول بتواند خودش از عهده کارهای خودش بربیاید.

رئیس بهزیستی کشور اجرای پروژه هفت خوان در یزد را به فال نیک گرفت و گفت: امروز روز به یادماندنی برای افراد دارای معلولیت است و این اقدام خوبی توسط شهرداری و شورای شهر یزد با حمایت های همه جانبه مسئولین استان که نگاه بسیار مثبت و نیک اندیشی نسبت به معلولین داشتند، صورت گرفته است.

وی افزود: این باعث می شود وقتی فرد دارای معلولیت اراده کرد از خانه خارج شود این قدر شرایط مناسب سازی و دسترس پذیر باشد که بتواند به تنهایی در خیابان عبور و مرور کند.

قبادی دانا اجرای طرح‌های مناسب‌سازی را دفاع از حقوق معلولان خواند و اظهار کرد: شرایط مناسب باشد تا یک فرد دارای معلولیت به تنهایی بتواند یک زندگی مستقل و شرافتمندانه و با عزت داشته باشد و در امور جامعه مشارکت داشته باشد و در درون خانواده و در بستر جامعه نیز بتواند فعالیت هایش را مثل شهروند عادی انجام دهد و ما موظفیم که این حق را طبق قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اجرا کنیم.

کد خبر 28400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد