بردسکن | آغاز به کار 4 مرکز مثبت زندگی در بردسکن و انابد

مصطفی محمدپور رییس اداره بهزیستی شهرستان بردسکن از صدور مجوز و فعالیت 4 مرکز مثبت زندگی در بردسکن و انابد خبر داد.

وی ضمن اعلام این خبر گفت: بهزیستی به عنوان نهادی  مهم در حوزه رفاه اجتماعی و تاثیر گذار در ارتقای سلامت اجتماعی، منشا خدمات تخصصی ارزشمند به گروههای مختلف جامعه است.

وی اظهار داشت: بهزیستی خراسان رضوی با هدف تسهیل دسترسی گروههای هدف به خدمات سازمان, کاهش ترددهای غیرضروری, توزیع عادلانه خدمات, افزایش مشارکت های بخش غیر دولتی, کاهش تصدی گری دولت و کاهش بهای خدمات تمام شده، اقدام به راه اندازی مراکز مثبت زندگی کرده است.

محمدپور افزود: با پیگیری‌های انجام شده و موافقت بهزیستی استان، مجوز فعالیت 4 مرکز مثبت زندگی در شهر بردسکن  و انابد صادر شده که این مراکز توسط بخش غیردولتی فعالیت خود را از ابتدای آذر به صورت عملیاتی آغاز کرده اند.

وی یادآور شد: در ابتدا 1800 پرونده خانواده برخوردار از خدمات مستمر تحت حمایت بهزیستی شهرستان به این مراکز واگذار و کلیه فعالیت ها به صورت الکترونیکی به خانواده ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: این مراکز 22 فعالیت بهزیستی از جمله اقدامات پیشگیرانه از معلولیت ها و آسیب ها ، توانمندسازی خانواده ها و نیز خدمات حمایتی و فعالیت های دیگر را انجام می دهند.

وی از دیگر اقدامات مهم بهزیستی شهرستان برای معلولین را پرداخت تسهیلات اشتغال با بازپرداخت 7 ساله و بهره 4 درصد، پرداخت کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن, پرداخت شهریه دانشجویان معلول, کمک هزینه خرید خدمات توان پزشکی از جمله کاردرمانی, گفتار درمانی, کمک هزینه تحصیلی, ایاب و ذهاب, تحویل وسایل توانبخشی مثل عصا, ویلچر, واکر, تشک مواج, و... و کمک هزینه مناسب سازی منزل و وسیله نقلیه و خدمات مشاوره ژنتیکی اشاره کرد.

وی ضمن خداقوت به خیرین و پرسنل مراکز غیردولتی توانبخشی شهرستان (مرکز معلولان ذهنی بالای 14 سال ایثار, مرکز توانبخشی سالمندان, مرکز روزانه زرین مهر, و مرکز حرفه آموزی معلولین گفت: این مراکز همیشه همراه ما بوده و خدمات شایسته ای به جامعه هدف ارائه می‌دهند.

وی تأکید کرد: مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی شهرستان با وجود بیماری کرونا خدمات خود را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به جامعه هدف ارائه می کنند.

وی همچنین از شبکه بهداشت و درمان بردسکن که به گفته‌ی او نهایت همکاری را در بحث پیشگیری از کرونا با بهزیستی داشته است قدردانی نمود.

کد خبر 27846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد