در رسانه|  ۶۰ درصد از معابر و ساختمان‌های استان برای معلولان مناسب سازی نشده است

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت:تا کنون تنها ۳۵ تا ۴۰ درصدمعابر و ساختمان‌های استان برای معلولان مناسب سازی شده است.

مهدی دیناری مدیر کل بهزیستی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر در استان همدان دارای معلولیت هستند .
او در ادامه تصریح کرد: اداره کل بهزیستی ،اداره راه شهرسازی و نوسازی در مناسب سازی شهری نقش برجسته ای دارند.
دیناری گفت: ۲۵ درصد جمعیت جامعه نیاز به مناسب سازی دارند که ۱۰ درصد این آمار را معلولان تشکیل داده و مابقی مربوط به سالمندان و زنان باردار است.
مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان چهارمین استان سالمند کشور است گفت: با رعایت نکردن مناسب سازی در شهرها حق ۲۵ درصد افراد جامعه نادیده گرفته می شود.
دیناری در ادامه تاکید کرد: طبق مقررات ملی ساختمان، ادارات ، آپارتمان و پاساژ های بیش از سه طبقه، باید دارای آسانسور و نرده های ایمنی و پله های مناسب با ارتفاع کم و رمپ و یا مسیر شیب دار برای عبور ویلچیر داشته باشند و ضوابط را رعایت کنند.
مدیر کل بهزیستی استان همدان افزود:برای حضور بیشتر معلولان و سالمندان در اجتماع باید محیط شهری مناسب سازی شوند.
دیناری با بیان اینکه در کلینیک پزشکان مناسب سازی باید رعایت شود گفت: در کلینیک های در دست احداث دسترسی به آسانسور و نرده ایمنی ویژه افراد معلول و سالمندان الزامی است.
او در ادامه با اشاره به اینکه توجه نشدن به مناسب سازی در بسیاری از معابر و ساختمان ها اصلی ترین مشکل معلولان و سالمندان است گفت: معابر بین النهرین،استادان و میدان شریعتی برای استفاده معلولان و سالمندان مناسب سازی شده اند.

کد خبر 27833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد