صالح آباد | ضرورت تأسیس پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان صالح‌آباد

رئیس بهزیستی شهرستان صالح‌آباد از تأسیس پایگاه خدمات اجتماعی در این شهرستان به عنوان یک ضرورت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی یاد کرد.

زری صادقی با اشاره به افزایش موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری، خشونت علیه زنان، درگیری‌های حاد خانوادگی، اقدام به خودکشی گفت: مهم‌ترین مشکلی که در مورد کودکان در این شهرستان دیده می‌شود موضوع اعتیاد کودکان است که ناخواسته قربانی جهل والدین می‌شوند.

وی تصریح کرد: متأسفانه یعضی خانواده‌ها با تصورات خرافی و اشتباه در مورد مواد مخدر، کودکان خود را معتاد می‌کنند که این معضل، ظلم مسلم به کودک و نابودی آینده‌ی اوست.

صادقی گفت: هنگامی که موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری و خشونت‌های خانگی اتقاف می‌افتد همه‌ی چشم‌ها به طرف بهزیستی است که در این مورد مداخله‌ی مؤثر داشته باشد.

وی افزود: مداخله در این موارد، نیازمند نهادی است که بتواند مداخلات کارشناسی انجام دهد به همین سبب، صالح‌آباد باید یک پایگاه خدمات اجتماعی داشته باشد که روان‌شناس و مددکار اجتماعی داشته باشد.

به گفته‌ی صادقی، قوانین در حال حاضر، اجازه‌ی دایر کردن اورژانس اجتماعی در شهرهای زیر 50 هزار نفر را نمی‌دهد اما واقعیت این است که شهرستان‌های تازه‌تأسیس که عمدتا بافت روستایی هم دارند به خاطر فقر فرهنگی و وضعیت نابسامان اقتصادی و اجتماعی، نیازمند توجه بیشتری در این زمینه هستند.

وی همچنین یادآور شد: به خاطر موقعیت جغرافیایی صالح‌آباد و پذیرش مهاجرین از کشور همسایه، خانواده‌های زیادی هستند که دارای فرزند بدون شناسنامه هستند و این امر کودک را از تحصیل بازمی‌دارد.

وی افزود: خانواده‌های تک والد نیز که محصول طلاق می‌باشند در صالح‌آباد کم نیستند و رسیدگی به وضعیت کودکان و مادران این خانواده‌ها نیازمند نهادی است که بتواند ضمن مداخله به موقع، همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها را داشته باشد.

رئیس بهزیستی شهرستان صالح‌آباد گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که بتوانیم پایگاه خدمات اجتماعی را در شهرستان دایر کنیم که امکان مداخله‌ی به‌موقع و مؤثر در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را داشته باشیم.

کد خبر 27665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد