در رسانه| بیش از ۵۰ سالمند در مراکز شبانه روزی بهزیستی به آلزایمر مبتلا هستند

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت:بیش از ۵۰ سالمند بالای ۸۰ سال در مراکز شبانه روزی استان همدان به آلزایمر مبتلا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سیاوش رهبر, سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان گفت : استان همدان با ۱۸۰ هزار سالمند از نظر جمعیت سالمند در رتبه چهارم قرار دارد و از این تعداد پنج هزار و ۴۰۰ سالمند زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.
افرادبالای ۶۰ سال در زمره سالمندان به شمار می‌روند
او از طرح خدمت در منزل یا ویزیت در منزل برای سالمندان بسترگرا خبر داد و افزود: تیمی شامل پزشک، روانشناس و مددکار اجتماعی، چهار مرتبه در هر ماه برای ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به منزل سالمندان خاص زیر پوشش می روند.
سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان در خصوص ارائه تجهیزات و لوازم کمک توانبخشی مانند عصا، ویلچر، واکر و سمعک هم گفت: این تجهیزات در بازه‌های زمانی مشخص به صورت رایگان در اختیار سالمندان زیر پوشش قرار می‌گیرد.
رهبربیان کرد: ابتلا به کرونا در مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان با برگزاری جلسات، هماهنگی‌های لازم و اقدامات انجام شده، حداقل بوده و مراکز سالمندان استان از پاک‌ترین مراکزاز نظر ویروس کرونا هستند.
او تصریح کرد: مواجهه با روند رو به رشد جمعیت سالمنددر جامعه نیاز به برنامه ریزی دارد و رویکرد سازمان بهزیستی فاصله گرفتن از مراکز شبانه روزی و گسترش مراکز روزانه و طرح‌های ویزیت و مراقبت در منزل است.
سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان در ادامه گفت:کمتر از یک ماه دیگر مرکزشبانه روزی نگهداری سالمندان در همدان راه اندازی می شود که دومین مرکز در همدان و در استان هم چهارمین مرکز شبانه روزی سالمندان خواهد بود.

کد خبر 27663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد