در رسانه|پرداخت ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب وام به ۹۷ نفر از معلولان بهزیستی ملایر

حسینی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب تسهیلات وام به ۹۷ نفر از معلولان زیر پوشش بهزیستی ملایر پرداخت شده است.

«سید رضا حسینی »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار نفر از خدمات بهزیستی ملایر در حوزه‌های توانبخشی، مددجویان و امور اجتماعی و پیشگیری بهره مند هستند .
رئیس اداره بهزیستی ملایر با بیان اینکه سازمان بهزیستی شامل چهار معاونت توانبخشی، معاونت امور اجتماعی، معاونت پیشگیری و مشارکت‌های مردمی است گفت: در حال حاضر هفت مرکز شامل چهار مرکز شبانه‌روزی و سه مرکز روزانه زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.
رئیس اداره بهزیستی ملایر با بیان اینکه تعداد پرونده های توانبخشی در حوزه معلولین در بهزیستی ملایر ۷ هزار و ۷۴۵ پرونده است گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۵۵ نفر با هدفمندی مستمر بگیر زیر پوشش این نهاد هستند.
وی افزود: همچنین تعداد یک هزار و ۹۶۶ نفر نیز زیر پوشش بیمه بهزیستی و ما بقی نیز پوشش بیمه سایر اقشار هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب وام به ۹۷ نفر از معلولان زیر پوشش این نهاد پرداخت شده گفت: این وام ها در قالب تسهیلات ۵ تا ۷ ساله با کارمزد ۴ درصد بوده است.
حسینی اضافه کرد: این وام ها در راستای اشتغال زایی در حوزه های خدماتی، تولیدی از جمله خیاطی، قالیبافی، دامداری ،زنبور داری جوشکاری، نجاری و.. با توجه به تخصص و نیاز افراد در این حوزه پرداخت شده است.
وی افزود: در حوزه اشتغال معلولین نیز ۱۵ مددجو که از طریق کارفرمایی مشغول به کار شده اند بیمه و بیمه آنها توسط کارفرما پرداخت می شود که هزینه بیمه این افراد نیز به مدت ۵ سال به حساب کارفرمایان از طریق بهزیستی پرداخت می شود.
رئیس اداره بهزیستی ملایر اضافه کرد: همچنین تعداد ۱۲۰ نفر نیز از طریق بیمه خویش فرمایی بیمه شده اند که این افراد بعد از پرداخت بیمه و ارائه فیش پرداخت به بهزیستی از طریق یهزیستی هزینهپرداخت شده به حساب این افراد به مدت ۵ سال پرداخت می شود که البته بیمه خویش فرمایی برای مددجو به منزله داشتن شغل است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ مرکز شبانه روزی و سه مرکز روزانه زیر پوشش بهزیستی خدمات ارائه می دهند گفت: این مراکز شامل مراکز شبانه‌روزی سالمندان حضرت علی(ع) ملایربا نگهداری یکصد سالمند ، مرکز سالمندان مهر مادر مختص بانوان سالمند در سامن با ۵۰ سالمند ، مرکز نسیبه محل نگهداری معلولین ذهنی و مرکز آفتاب برای بیماران مشکل روانی با ۹۰ نفراست.
وی تصریح کرد: در حال حاضر سه مرکز صبا، مرکز وصال و توانبخشی امید نیز به صورت روزانه در حوزه توانمند سازی معلولان و حرفه آموزی خدمات می‌دهند.
وی ضمن تبریک روز جهانی معلولین ضمن تقدیر از خدمات مددکاران و عوامل مراکز شهرستان گفت:یکی از نیازمندیهای معلولین بحث مناسب سازی بود که خوشبختانه طی دو سال گذشته در سطح کشور اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده است.
حسینی با بیان اینکه در این زمینه با همکاری خوب نهادها از جمله شهرداری، ادارات ، بانکها و.. اقدامات خوبی نیز در ملایر در حال انجام است گفت: در این زمینه جلسات و پیگیریهای لازم را داشته ایم که و پیگیر این امر هستیم.
وی با بیان اینکه جای کار بسیار زیاد است و باید مناسب سازی برای عبور و مرورمعلولان به خوبی و با راحتی انجام شود گفت: در حال حاضر معلولان در سطح جامعه در همه عرصه ها به خوبی ورد پیدا کرده اند و با اعتماد به نفس بالایی که دارند شاهد موفقیت معلولین در همه زمینه ها هستیم.
رئیس اداره بهزیستی ملایر با اشاره به فعالیت جامعه معلولین ملایر نیز گفت: جامعه معلولین شهرستان با کادر مجرب و دلسوز در حال حاضر فعالیت داشته و خدمات خوبی را نیز به معلولین شهرستان ارائه می دهد که در این زمینه جای تقدیر دارد.

کد خبر 27001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد