افراد دارای معلولیت موهبتی الهی هستند تا انسانیت را در زمین خلق نمایند

پیام "دکتر اسدالله حیدری " مدیر کل بهزیستی استان البرز به مناسبت فرارسیدن ۱۳ آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت.

"دکتر اسدالله حیدری " مدیر کل بهزیستی استان البرز به مناسبت فرارسیدن ۱۳ آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت پیامی بدین مضمون صادر کرد : 

بسم الله الرحمن الرحیم

افراد دارای معلولیت موهبتی الهی هستند تا انسانیت را در زمین خلق نمایند.

از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جهانی معلولین اعلام شد، هر ساله در روز سوم دسامبر مصادف با ۱۳ آذرماه بزرگداشت این روز برگزار می‌ گردد.

هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیتهای مختلف؛ و افزایش آگاهی هایی بوده است که می‌بایست از مسئله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی؛ اجتماعی؛ اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.

این وضع به همین منوال طی شد تا درسال ۱۹۹۹ شعاری با مضمون (امکان دسترسی برای همه در هزاره جدید) برگزیده شد و سرلوحه ی امور قرار گرفت.

در طی بیست سال اخیر کوششهای چشمگیری در شناساندن و معرفی اشخاص دارای معلولیت به جامعه صورت پذیرفته است. یکی ازمواردی که می‌توان از آن به عنوان نقطه عطفی در این زمینه نام برد اعلام سال ۱۹۸۱ میلادی به عنوان سال جهانی معلولین است که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت پذیرفت.  

در فاصله سالهای ۱۹۹۲ – ۱۹۸۳ میلادی "دهه جهانی معلولین "نام گرفت تا کیفیت و شرکت فعالانه افراد معلول در زندگی اجتماعی و گسترش و پیشرفت آنان را ارتقاء بخشد.  

رهبر معظم انقلاب در مورد معلولان می‌گویند:"وقتی نفس ناطق انسان قوی باشد، باکی از این نیست که جسمش علیل باشد. انسان به روح، انسان است.

سال هاست که شعار "معلولیت مانع پیشرفت نیست" را در تمام جسم و روح خود زمزمه می کنیم و این تغییر ذهن را مدیون کسانی هستیم که با اراده و همت والایشان توانمندی هایشان را برخ کشیدند و نشان دادند معلولیت محدودیت نیست بلکه چهره ای بازشناخته از هنر واستعداد در قالب روح بلند این عزیزان است.

معلولین می توانند از سدّ مشکلات عبور نمایند ونباید از نظر دور داشت که مشکلات بسیاری چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ محدودیت هایی که یک فرد معلول با آن مواجه است وجود دارد اما آنها ثابت کردند که می توانند از این سدّ عبور نمایند بشرطی که فضای مناسب و زیرساخت های مورد نیاز آنان را ما مسئولین فراهم نمائیم.


بنده احقاق حقوق توانخواهان را هم تراز با افراد سالم جامعه میدانم و حقوق برابر شرعاً و اخلاقاً در این رابطه باید رعایت گردد.

ما باید به یک فرهنگ و درک بالایی در خصوص پذیرش توانمندی های افراد دارای معلولیت برسیم و چشم و گوش شنواوبینایی برای بیان مشکلات شان باشیم شاید آنان در بخشی از اعضاء فیزیکی بدن شان دچار نقص عضو هستند اما در بکار گیری دیگر اعضای سالم خود توانایی هایی دارند که انسان را به تحیر وا میدارند که باید به این بخش ها قوت بیشتری بخشید.

مطالبه گری حق قانونی توانخواه است که مطالبه گر حقوق خویش باشد و مسئولین موظف به رسیدگی مطالبه قانونی وی می باشند و باید تلاش نمایند موانع پیش روی آنان را بردارند.

معلولان، به حق مصداق بارز حکمت و رحمت کردگارند که چنانچه به حکمت برخی از توانشان کاسته شده است، به رحمت درهای بیشمار دیگری به توانمندی شان افزوده شده است و چنانچه این حکمت و رحمت را به نیکی دریابیم، می بینیم که این جامعه است که محتاج معلولان است و نیازمند حضور پر معنای ایشان، نه برعکس.

کد خبر 26709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد