اجرای طرح آموزش مجازی تسهیلگران پایگاه‌های سلامت اجتماعی در خراسان رضوی

طرح آموزش مجازی تسهیلگران پایگاه‌های سلامت اجتماعی و گروه‌های همیار سلامت روان اجتماعی، توسط یک پایگاه خدمات اجتماعی در مشهد که تحت نظارت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان می‌باشد به اجرا گذاشته شد.

به گفته‌ی مدیر این پایگاه، این طرح در طی 10 روز و برای 40 تسهیلگر در سراسر استان برگزار شده است. ثریاسادات عنبری گفت: هدف از این آموزش‌ها اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت محله است که با توجه به وضعیت محدودیت‌های بیماری کرونا، می‌بایست به صورت مجازی انجام می‌شد و به این لحاظ، طرحی در این زمینه تهیه و به معاونت پیشگیری بهزیستی استان پیشنهاد گردید که مورد تصویب قرار گرفت و به اجرا درآمد.

وی در خصوص محتوای برنامه‌ی سلامت اجتماعی گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح محلات که حوزه‌ی گسترده‌ای از آموزش‌ها، فعالیت‌های روان‌شناسی و مددکاری را در برمی‌گیرد، محور این برنامه است.

وی ادامه داد: آگاه‌سازی در زمینه‌ی خشونت‌های خانگی، بحران های خانوادگی، معضلات محلات مثل اعتیاد، چگونگی برقراری امنیت، بالابردن سطح مسؤولیت‌پذیری اجتماعی، همکاری و مشارکت اجتماعی و نیز ارتقای سطح آگاهی‌های افراد محلات، بخش‌های مهم این برنامه هستند.

عنبری گفت: از آنجا که محدودیت‌های ناشی از کرونا، فعالیت فیزیکی و حضوری تسهیلگران برنامه را محدود کرده، نیاز بود که این تسهیلگران بتوانند در فضای مجازی با شرکای اجتماعی، خیرین، افراد صاحب‌نفوذ یا تأثیرگذار محلات و نیز گروه‌های بانفوذ مانند بسیج و روحانیون، تماس و تعامل داشته باشند و باید روش‌های کار در فضای مجازی را می‌آموختند که در این طرح آموزشی، رفع نیاز شد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح به گونه‌ای بود که کارشناسان پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی و مدیران پایگاه‌های اجتماعی سایر استان‌ها نیز از این طرح استقبال کرده و خواهان استفاده از تجربیات خراسان رضوی در زمینه‌ی آموزش مجازی تسهیلگران شدند.

کد خبر 26094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد