لزوم توجه به رشد مهارت های کودکان در قالب فعالیت های هنری

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره آنلاین نقاشی و کاردستی که با محوریت " خانواده، همدلی و بچه های اربعین" ترتیب داده شده بود، فعالیت های هنری را عاملی موثر در رشد مهارت های کودکان عنوان کرد.

دکتر فرگل صحاف در مراسم اختتامیه این جشنواره که با  مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  و با شرکت 410 نفر از کودکان  به صورت آنلاین برگزار شد؛ بهبود درک فرهنگی، شکوفایی قوه یادگیری بصری و تقویت عملکرد تحصیلی و آموزش مهارت اجتماعی را از سایر مزایای شرکت کودکان در فعالیت های متنوع فرهنگی- هنری دانست.

وی افزود: اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی ، از ابتدای امسال و با توجه به شیوع بیماری کرونا، برگزاری مسابقات و برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری را  بصورت غیرحضوری و مجازی تدارک دیده است که به تناسب تا پایان سال ادامه می یابد.

وی نقش مهدهای کودک را در رشد خلاقیت و استعدادهای کودکان چشمگیر دانست و ضمن قدردانی از کلیه مدیران و مربیان مهدهای کودک که از طریق فعالیت در فضای مجازی همواره در راستای آموزش صحیح کودکان گام بر می دارند؛ وقوع کرونا را زمینه ای برای شناسایی فرصتها و ظرفیت های موجود در فضای مجازی جهت هدفمند کردن آموزش در فضای مجازی بیان کرد.

دکتر منصوری معاون امور اجتماعی نیز با اشاره به همکاری مطلوب مهدهای کودک با بهزیستی، مهدها را جزو مراکز فعال زیر نظر این اداره کل دانست که نقش ارزشمندی در توانمندسازی و آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان ایفا می کنند.

شایان ذکر است در این جشنواره آثار  20 نفر از شرکت کنندگان به عنوان اثر برتر انتخاب و به علت رعایت محدودیت های کرونایی،  از 5 تن از صاحبان آثار برتر به صورت حضوری تجلیل شد.

کد خبر 25771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد