شاهرود | خودکشی یک دغدغه و مشکل اساسی و یک آسیب اجتماعی برای جامعه امروز

جهانسیر گفت : تیم های سیار اورژانس اجتماعی و خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی آمادگی انجام اقدامات پیشگیرانه در صورت مواجهه با بحران خودکشی را دارند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان اولین جلسه بررسی علل و عوامل خوکشی و راهکارهای پیشگیری از آن در شهرستان شاهرود با حضور معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزبستی شهرستان شاهرود، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، کارشناسان دادگستری و اساتید روانشناسی و جامعه شناسی در فرمانداری شاهرود برگزار شد.

 مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود خودکشی را یک دغدغه و مشکل اساسی و یک آسیب اجتماعی برای جامعه امروزی دانسته و افزود: عوامل  فردی، خانوادگی، محیطی، روانی و ۰۰۰ می توانند زمینه اقدام به خودکشی را ایجاد کنند.


وی با بیان اینکه آمار خودکشی در مردان نسبت به زنان بیستر است ادامه داد: با اینکه خودکشی در ایران کمتر از سایر نقاط جهان است  و علت برخی از آن اختلالات روانی، افسردگی، ناامیدی، مصرف مواد و پرخاشگری می توان یافت.


وی با توجه به نقش بهزیستی در  سلامت اجتماعی و روانی گفت: تیم های سیار اورژانس اجتماعی و خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی آمادگی انجام اقدامات پیشگیرانه در  صورت مواجهه با  بحران خودکشی را دارند و حضور سایر دستگاهها از جمله نیروی انتظامی و آتش نشانی در کنار بهزیستی به منظور کنترل صحنه های بحرانی ضروری است.
فرماندار شاهرود بر فاصله گرفتن افراد از دین مداری و معنویات تاکید کرده و نتیجه آن را  افسردگی روحی و روانی و در نهایت خودکشی دانسته و افزود: باید در راستای از بین بردن این معظل اجتماعی از ظرفیت فرهنگی شهرستان، مشاوران و روانشناسان و موثرین در جهت آگاه سازی جوانان استفاده کنیم و با کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای امنیت جامعه را فراهم سازیم.


در ادامه این جلسه کارشناسان دادگستری و اساتید دانشگاه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 25429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد