در رسانه| محدودیت ثبت‌نام مهدهای کودک بر اثر شیوع ویروس کرونا

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از محدودیت ثبت‌نام مهدهای کودک بر اثر شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با نظر ستاد ملیکرونا، دستور ریاست محترم جمهوری و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی مهدهای کودک فعالیت خود را از خرداد ماه سال جاری از سر گرفته‌اند.

وی افزود: علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت مبنی بر ثبت نام در سامانه‌های مرتبط، دستورالعمل‌هایی نیز از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کل کشور تهیه و ابلاغ شده که مهد کودک‌ها موظف به اجرای آن هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا شرایط پذیرش در مهدهای کودک را تغییر داده است، تصریح کرد: براساس دستورالعمل‌ها و با توجه به اعلام وضعیت مناطق مختلف و گروه‌های سنی، مهدهای کودک در مناطق وضعیت زرد با نصف ظرفیت و در مناطق وضعیت قرمز با یک سوم ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: در شهرستان کرمانشاه ۱۱۷ مهد کودک فعالیت دارند و با توجه به تعطیلی مهدهای کودک بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در موج اول شیوع کرونا و توقف فعالیت آموزشی - نگهداری، آسیب‌های جبران ناپذیری، همچون از بین رفتن منابع درآمد به این مراکز وارد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران مهدهای کودک در رسته کسب و کارهای به‌شدت آسیب دیده کرونا قرار گرفته و با ثبت نام در سامانه کارا نسبت به دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص کمک به مهدهای کودک، تصریح کرد: استفاده از بیمه بیکاری برای مربیان به مدت سه ماه، استمهال وام و تسهیلات صاحبان امتیاز و استمهال حق بیمه کارفرما و وام خود اشتغالی از دیگر خدمات سازمان بهزیستی به مهدهای کودک آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا است.

رضوان مدنی از کمک به توسعه و تجهیز مهدهای کودک، ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان مناطق روستایی و حاشیه شهر، تأمین بخشی از شهریه مهدهای کودک‌ برای خانواده‌های کم درآمد در ایام کرونایی خبر داد.

کد خبر 22690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد