بیش از ۷۶۰ شخص حقیقی و حقوقی تحت نظارت بهزیستی استان، برای تسهیلات کرونایی به بانک معرفی شده‌اند

۷۶۸ شخص حقیقی و حقوقی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی، برای دریافت تسهیلات مشاغل زیان‌دیده از کرونا به بانک‌های استان معرفی شدند.

به گفته‌ی معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، از مجموع حدود ۲ هزار مرکز و موسسه‌ی تحت نظارت بهزیستی استان، ۷۸۰ مرکز به مدیریت حقیقی و حقوقی، متقاضی دریافت این تسهیلات شده‌اند و از این تعداد ۷۶۸ مرکز برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

حمیده محدث، مبلغ این تسهیلات را برای اشخاص حقیقی که مدیر مراکز و مؤسسات تحت پوشش هستند به ازای هر نفر شاغل در این مراکز ۱۶ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی به ازای هر نفر شاغل ۱۲ میلیون تومان اعلام کرد.

وی افزود: این تسهیلات با نرخ بهره ۱۲ درصد ارائه می‌شود و باید طی دو سال از زمان دریافت تسهیلات، به بانک بازپرداخت شود.

وی در حاشیه‌ی نشست کارشناسی نمایندگان تشکل‌ها و مؤسسات تحت پوشش بهزیستی و کارشناسان معاونت‌های تخصصی این نهاد که امروز برگزار گردید خاطر نشان کرد: در این نشست، مشکلات و موانع استفاده‌ی متقاضیان تسهیلات به صورت مصداقی و جزئی بررسی و تصمیمات رفع اشکال‌های موجود برای نهایی شدن وضعیت آنها اتخاذ گردید.

وی یادآور شد: بخشی از این مشکلات، عدم اثبات رابطه‌ی کاری مراکز با شاغلین بود و قسمتی هم مربوط به ثبت نام اینترنتی، ناهماهنگی در بانک‌های اطلاعاتی برخی نهادها و دستگاه‌های ذیربط و پاره‌ای مسائل اجرایی بود که به صورت مصداقی بررسی و راهکارهای لازم برای حل این مشکلات ارائه گردید.

وی در پایان گفت: امیدواریم تا پایان شهریور، وضعیت متقاضیان نهایی شود و بتوانیم این تسهیلات را در اختیار همه‌ی عزیزانی که از کرونا متضرر شده‌اند قرار دهیم.

محدث تأکید کرد: این تسهیلات به منظور حفظ فرصت‌های شغلی کارکنان این مراکز پرداخت شده و انتظار داریم با ارائه ی این تسهیلات، در مجموع ۳ هزار شغل موجود در این مراکز تثبیت گردد.

وی همچنین از متقاضیانی که تحت پوشش و نظارت بهزیستی استان هستند خواست در فرصت باقیمانده (فاقد سابقه‌ی بیمه تا ۱۵ و دارای سوابق بیمه‌ای تا پایان شهریور) ثبت نام و تقاضای خود را نهایی کنند که از این فرصت تسهیلاتی بهره‌مند گردند.

کد خبر 22452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد