ستاد کرونای استان گلستان، پنجم شهریور ماه، با حضور استاندار گلستان، مدیرکل بهزیستی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و سایر اعضای ستاد کرونا در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان در ستاد کرونا استان: 4 درصد کودکان گلستانی 

مدیرکل بهزیستی گلستان در این ستاد گفت: بیش از 227 هزار کودک در سطح استان داریم که از این میزان هشت هزار و ۹۴۳ نفر در مهدهای کودک استان استقرار دارند که چهار درصد کودکان استان را شامل می شوند، از این نظر، نسبت به میانگین کشوری که هفت درصد است تعداد  حضور کودکان در مهدهای کودک استان پایین تر  از حد نصاب کشوری است.
 
دکتر سید مهدی حسینی ادامه داد: ۲۴۵ مهدکودک در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۳ مهد کودک شهری، ۷۵ مهدکودک روستایی و ۴۷ مهد کودک نیز در حاشیه شهرها فعالیت دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: ۱۱۵ مهدکودک در استان گلستان ملکی و ۱۳۰ مهدکودک استیجاری است و بیش از هزار و ۲۰۰ مربی،کارآفرین، مسئول و موسس در این مهدهای کودک مشغول به فعالیت هستند.
 
وی افزود: ادامه تعطیلی مهدهای کودک مشکلات زیادی را برای مربیان و صاحبان مهدهای کودک به وجود آورده و انتظار داریم که نسبت به بازگشایی مهدهای کودک با توجه به پروتکل های بهداشتی اهتمام شود.
 
وی تصریح کرد: مهدهای کودک مراکزی هستند که مسئول نگهداری و پرورش کودکان زیر سن دبستان بوده و با ایجاد فضای شاد و ایمن و با ارائه آموزش های مطابق سن کودکان نسبت به پرورش رشد همه جانبه کودکان اقدام می کنند.
 
دکتر حسینی یادآور شد: مهدهای کودک با ارائه خدمات توسط مربیان آموزش دیده، مشاورین و مربیان فوق برنامه نسبت به ارائه خدمات بررسی وضعیت رشد جسمانی و روانی، آموزش کنترل خشم و مهارت نه گفتن از طریق داستان و نمایش اقدام می کنند.
 
وی افزود: تعطیلی طولانی مدت مهدهای کودک مشکلاتی را برای صاحبان امتیاز و خانواده های کودکان و پرسنل این مراکز ایجاد کرده است.
 
مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: حضور کودکان در مراکز غیر مجاز که بدون رعایت استانداردهای لازم اقدام به نگهداری از کودکان می کنند و عدم آمادگی کودکان برای ورود به آموزش رسمی کشور از جمله معضلات تعطیلی مهدهای کودک به شمار می رود.

کد خبر 22262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد