جلسه توجیهی در خصوص تاسیس مراکز مثبت زندگی در بهزیستی استان بوشهر برگزار شد

جلسه توجیهی در خصوص تاسیس مراکز مثبت زندگی با محوریت آموزش با حضور دکتر حاجیونی مدیر کل ، محمد غلامی مشاور مدیر کل، علیرضا هوشیار معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان بوشهر ، مدیران و کارشناسان این مراکز در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این جلسه دکتر حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به فراخوان آغاز ثبت نام متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی گفت: دستورالعمل تاسیس این مراکز در راستای گسترش ماموریت ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از سازمان بهزیستی، بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت های مردمی در قالب مراکز و موسسات غیردولتی و به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی از سوی سازمان بهزیستی تدوین گردیده است .

وی افزود : در حال حاضر 22 خدمت در سطح اول در این مراکز ارائه میشود تا دسترسی پذیری مردم جامعه به خدمات بهزیستی آسانتر گردد و در ادامه این خدمات به 150 مورد اضافه خواهد شد .

دکتر حاجیونی به مسئله آموزش نیروها جهت ارائه خدمت به مردم و جامعه هدف در مراکز مثبت زندگی تاکید کرد و عنوان داشت : در این راستا آموزشهای لازم توسط کارشناسان تخصصی بهزیستی به این عزیزان داده خواهد شد .

مدیر کل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: خدمات این مراکز تنها محدود به جامعه هدف نخواهد بود بلکه در حوزه سلامت اجتماعی هم به مردم خدمات دهی صورت خواهد گرفت که در این خصوص فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی ، بهبود، اصلاح و حذف فرایندهای موازی و امکان طراحی برنامه های جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف، بخشی از اهداف این مراکز محسوب می شود .

در پایان این جلسه مدیران و کارشناسان مراکز سوالات خود را در این زمینه با مدیر کل بهزیستی استان در میان گذاشتند و دکتر حاجیونی به پرسشهای آنان نکته های لازم را ارائه داد.

شایان ذکر است به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و در راستای تحقق شاخص‏های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستورالعمل نحوه تاسیس و اداره مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی ) به افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیتها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، توزیع عادلانه خدمت سازمان، ایجاد شفافیت در فرایند ارائه خدمات سازمان، ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان در یک مرکز، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محوردر ارائه خدمات سازمان، گسترش رویکرد ارائه خدمت به صورت فعال،مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره بری ، افزایش رضایت مندی مردم از خدمات سازمان، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیر دولتی و کاهش تصدی گری دولت ، ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان، فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، بهبود ، اصلاح و حذف فرایندهای موازی، امکان طراحی در برنامه های جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف، کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات ، تسهیل اخذ بازخورد از ارائه خدمات و تسریع گسترش برنامه های استاندارد ارائه خدمات از طریق شبکه مراکز، تدوین گردیده است

کد خبر 22188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد