خبر رادیو| دکتر حاجیونی: بهزیستی با حمایت از خانواده های کودکان کار فرصتی را برای تحصیل و توانمندسازی آنان ایجاد می کند

همزمان با هفته بهزیستی مدیرکل بهزیستی استان با حضور در برنامه رادیویی مردم ومسئولین به سوالات مردم پاسخ گفت

به گزارش واحد خبر روابط عمومی بهزیستی استان دکتر علیرضا حاجیونی با تبریک به تلاشگران عرصه خدمت در بهزیستی بمناسبت چهلمین سالگرد تاسیس بهزیستی گفت: امسال با شعار شفافیت تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده  هفته بهزیستی را برگزار می کنیم. وی فعالیت های بهزیستی را طیف گسترده‌ای از خدمات قبل از تولد باهدف تولد نوزاد سالم و کم کردن معلولین جامعه تا مشاوره‌های پیش از ازدواج و تحکیم بنیان خانواده وحتی تا سالمندی در کنار خانواده، به جامعه دانست و ادامه داد: بهزیستی دبیر ستاد مناسب سازی است و لازم است ساختمان ها بدون رعایت مناسب سازی پایان کار دریافت نکنند. داشتن شهرها و روستاهای مناسب سازی فرصتی برای حضور اجتماعی و استقلال معلولین است.  
دکتر حاجیونی کودک کار را کودکی بدون فرصت برای کودکی که مجبور به درآمد زایی در خانواده است دانست و گفت: بهزیستی با حمایت از خانوار این کودکان فرصتی را برای تحصیل و توانمندسازی آنان ایجاد می کند.
همه معلولین برای یکبار می توانند از معافیت حق اشتراک آب و برق، گاز  استفاده کنند. در زمینه اشتغال معلولین می توانند با استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی و یا از طریق اشتغال های استاد شاگردی و استفاده از قانون استخدام ها سهمیه 3% توانمندسازی و استقلال داشته باشند.  
دکتر حاجیونی ادامه داد :  با استفاده از ظرفیت های متخصصین حقیقی و حقوقی دربخش‌ غیردولتی، مراکز مثبت زندگی با بیش از ۲۲ فعالیت سطح یک پیشگیری دراستان راه‌اندازی می شوند. وی با توجه به ثبت‌نام متقاضیان در سامانه و بررسی درخواست‌های رسیده د مرحله اول  ۳۲ مرکز مثبت زندگی در استان با هدف تسهیل و تسریع و مقرون به صرفه بودن خدمات در بستر الکترونیک به خانوارهای تحت پوشش راه اندازی و دسترسی آسان تر جامعه هدف به خدمات را به خانوارهای تحت پوشش فراهم می سازند.
در ادامه دکتر حاجیونی از آغاز مرکزجامع درمان اعتیاد با رویکرد اجتماع درمان مداردر استان خبر داد و گفت :در این مراکز  با حمایت بهزیستی از درمان و بهبودی معتاد در طول یکسال،  مطابق با پروتکل ها درمان های چند وجهی حمایت و برای بهبود یافتگان پس از درمان و آموزش های لازم با استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی اشتغالزایی انجام می گردد.

کد خبر 20428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد